Článek
„(Německý automobilový) trh neudrží růst z první poloviny roku,“ uvedl analytik Martin Benecke ze společnosti S&P Global Mobility. „Stále však očekáváme, že prodej v tomto roce dosáhne zhruba 2,8 milionu osobních automobilů,“ dodal.
Loni se prodej nových osobních aut v Německu podle údajů Spolkového úřadu pro motorová vozidla (KBA) zvýšil o 1,1 procenta na 2,65 milionu vozů. Letos prodej v období od ledna do července meziročně stoupl o 13,6 procenta na 1,64 milionu vozů.
V roce 2019, tedy před příchodem pandemie covidu-19, prodej nových osobních aut v Německu dosáhl 3,6 milionu vozů. S návratem na tuto úroveň Benecke nepočítá ani v příštím roce, kdy se podle něj v Německu prodá 2,9 milionu nových vozů.
„Pokud se bude situace vyvíjet příznivě, může znovu dosáhnout tří milionů osobních vozů. Ale ne více,“ řekl analytik o dlouhodobějším potenciálu německého automobilového trhu.
Německé automobilky v poslední době těží z poklesu problémů v dodavatelských řetězcích. V období od ledna do července se produkce osobních automobilů v Německu meziročně zvýšila o 31 procent na 2,5 milionu vozů. Byla však o 11 procent nižší ve srovnání s první polovinou roku 2019, vyplývá z údajů svazu automobilového průmyslu VDA.
Průzkum institutu Ifo nicméně ukázal, že nálada v německém automobilovém průmyslu se v červenci zhoršila v důsledku nižšího objemu zakázek. Index nálady klesl na 23,6 bodu z červnových 27,1 bodu.
Automobilový průmysl patří mezi nejvýznamnější průmyslová odvětví v Německu. Na německých automobilkách je závislá i řada českých podniků.