Článek
Prodej elektromobilů a hybridních automobilů umožňujících dobíjení baterie z elektrické sítě se vloni zvýšil téměř o 41 procent na rekordních 10,9 milionu vozů. Podíl na celkovém prodeji nových osobních aut v Číně tak překročil 47 procent.
V Evropské unii tento podíl v listopadu podle Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) činil téměř 23 procent. Údaje o vývoji prodeje automobilů v EU za celý loňský rok ACEA zveřejní 21. ledna.
V období od ledna do listopadu se celkový prodej nových osobních automobilů v EU meziročně zvýšil o 0,4 procenta na 9,7 milionu. V celém roce 2023 prodej vzrostl téměř o 14 procent na 10,5 milionu vozů po téměř pětiprocentním poklesu v roce 2022.
Čínský BYD vloni prodal rekordních 4,3 milionu aut, převládaly plug-in hybridy

Čínský trh s osobními automobily loni podle údajů CPCA rostl čtvrtým rokem za sebou, tempo jeho růstu bylo podobné jako v předchozím roce.
K růstu prodeje elektromobilů a hybridních automobilů v Číně přispívá rozsáhlá vládní podpora prodeje těchto vozů i cenová válka mezi výrobci.
Na čínském trhu se vloni dařilo zejména domácím automobilkám, například firmám BYD a Geely, a také americkému výrobci elektromobilů Tesla.
Další zahraniční automobilky, včetně firem General Motors, Toyota Motor a Volkswagen, naopak dál ztrácely své pozice na čínském trhu, píše Reuters.
Evropsko-americký koncern Stellantis a čínský CATL investují do výroby baterií elektromobilů ve Španělsku
