Článek
„Rozhodně očekáváme, že koronavirová krize bude mít dlouhodobější důsledky,” cituje agentura německého manažera. „Měli jsme velmi náročné druhé čtvrtletí. Zvedá se to, ale ne jako ostré 'V', jak bychom si přáli,” pokračoval Duesmann s odkazem na křivku ekonomického vývoje ve tvaru písmene V, tedy s krátkým dnem a rychlým vzestupem.
Dodal, že některé země, například Čína, vykazují silné oživení automobilového trhu, zatímco jinde bude obnovení poptávky vyžadovat delší dobu.
Test Audi e-tron: Skvělé auto do nepřipravené doby
Audi zčásti využívá rostoucí nabídky po čistě elektrických vozech, na které řada vlád poskytuje dotace. V roce 2020 chce firma prodat 40 tisíc e-tronů; za první pololetí jich prodala 17 tisíc.
Duesmann ovšem uvádí, že v elektromobilech je americká značka Tesla napřed: „Má větší baterie, neboť auta jsou postavena kolem baterií.” Také je podle něj dva roky napřed ve vývoji softwaru i samočinného řízení.
Český Svaz dovozců automobilů tento měsíc oznámil, že prodej nových osobních aut v Česku se v prvním pololetí kvůli epidemii koronaviru snížil o 26 % na 95 029 vozů. Za červen už ale meziroční pokles činil pouze pět procent.