Článek
Prodej nových aut s hybridním pohonem na českém trhu od začátku ledna do konce května stoupl meziročně o 31 % na 11 329 vozů. Z toho poptávka po plug-in hybridech klesla o čtvrtinu na 1298 aut. Prodej elektromobilů stoupl o 33,4 % na 1318 vozidel. Vozy na bateriový pohon tak tvořily 16 % všech nových prodaných aut. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.
Nejprodávanější značkou hybridů zůstává Toyota s 2951 prodanými vozy, druhý je Ford s 1651 vozy a na třetí příčku poskočilo BMW s 1150 auty na hybridní pohon.
Dovoz ojetých aut letos stoupl o 15 procent na 74 tisíc vozů
„Prodej plně hybridních vozů má stále vysokou dynamiku. U našich nejoblíbenějších modelů jde o dominantní technologii, kterou volí většina zákazníků. V rámci osobních vozů prodáváme přes 70 % vozů v hybridní variantě, u značky Lexus dokonce přes 90 %. Rostoucí cena pohonných hmot je dalším argumentem, proč zákazníci tuto variantu volí,“ uvedl generální ředitel Toyoty v ČR Martin Peleška.
Mezi čistými elektromobily vede díky modelu Enyaq iV domácí Škoda se 418 vozy. Druhá je značka Volkswagen se 150 elektromobily a třetí Hyundai se 112 vozy.
Francie trestá prodeje zánovních elektromobilů
„Pokud jde o bateriové elektromobily, tak z 1318 letos registrovaných byla téměř třetina registrací Škoda Enyaq, následovala Kia EV6, Hyundai Kona, Volkswagen ID.4 a Hyundai Ioniq 5,“ uvedl ředitel Centra dopravního výzkumu (CDV) Jindřich Frič.
Podle pověřence ministra dopravy pro čistou mobilitu Jana Bezděkovského je dobrou zprávou, že počet registrací elektrických a plynových vozidel se meziročně zvýšil a je dosud nejvyšší.
„Protože však v porovnání s jinými evropskými zeměmi na tom v tomto směru stále nejsme úplně nejlépe, je skvělé, že kolegové na ministerstvu životního prostředí připravili dotační výzvu pro veřejný sektor, ve které je z Národního plánu obnovy připraveno 600 milionů korun,“ dodal Bezděkovský.