Článek
Mercedes-Benz na mnichovském autosalonu IAA odhalil už druhý elektrický sedan s názvem EQE. Je to elektrická verze třídy E a v dohledné době tu konvenční zcela nahradí. Má zcela odlišný design, než bylo u limuzín této značky zvykem doposud a může se tak zdát, že pozbyl jakéhosi majestátu, který velké mercedesy svým designem a proporcemi dosud vyzařovaly.
Elektrická smršť Mercedesu. V Mnichově se ukazuje EQE, EQG či vrcholný Maybach
Jinými slovy, místo sedanu s dlouhou kapotou je to vůz zcela odlišných proporcí. S krátkými převisy a splývavou střechou. Samozřejmě to automobilka nedělá bezdůvodně. Rozhovořil se o tom šéfdesignér značky Gorden Wagener pro web Top Gear: „Elektrifikace zabije tříprostorový sedan z několika důvodů,” začal odvážně.
„Aerodynamika je prvním. Za druhé, s baterií vysokou patnáct centimetrů tříprostorový sedan nevypadá dobře. Musíte udělat něco, co tu výšku vizuálně rozmělní,” říká. „Proto jsme přišli s odvážným designem modelů EQ, protože vypadají protáhle, stylově,” vysvětluje.
„Elektrifikace změní proporce aut. Musíme zajistit, aby nevypadala všechna stejně, ale taková obava existuje už 30 let. Zvládli jsme udělat auta vizuálně odlišná dříve a věřím, že to dokážeme i v budoucnosti,” nešetří Wagener optimismem.
„Co vidíte při elektrifikaci, je, že mřížka na přídi mizí. Všechny ty startupy, ty nemají mřížku – mají příď bez tváře, anonymní. Vypadají si navzájem velmi podobně. Vypadají agresivně? Ne. Chtějí spíš vypadat jako superpočítač na kolech,” dodává.
EQS je elektrickou vlajkovou lodí Mercedesu. Na 300 km se dobije za 15 minut
Ze vzhledu EQE a EQS to však nevypadá, že by se Wagener chtěl něčemu takovému vyvarovat. Dokonce říká, že tříprostorový sedan nebude oplakávat. „Tříprostorový sedan je po designové stránce nejobtížnější. Aby vypadal opravdu dobře, je náročné. Sporťák je oproti tomu velmi snadný,” říká.