Článek
Když se dnes podíváte na téměř jakékoliv Volvo, na přídi uvidíte kromě loga také diagonální linku přes mřížku chladiče. Tuhle linku v historii neměla všechna Volva, ale troufáme si říci, že většina ano. Podle webu Jalopnik, který se odkazuje na nejmenovaného zaměstnance automobilky, je její původ ryze praktický.
Diagonální linka vznikla už s prvním automobilem, který v historii nesl značku Volvo. Byl jím model ÖV 4 - od švédských slov „Öppen Vagn 4 cylindrar”, tedy česky „otevřený čtyřválcový vůz”. Malíř a designér Helmer MasOlle, tvůrce loga Volvo, chtěl, aby logo bylo přímo uprostřed chladiče.
Jenže na rozdíl od dnešních aut ÖV 4 nemělo žádnou masku chladiče nebo plastovou mřížku, na kterou by se dala připevnit loga. Příď vozu tvoří přímo chladič s chromovaným rámem a víčkem úplně nahoře.
Přímo do chladiče nebylo možné logo uchytit, takže pokud mělo být v jeho středu, bylo třeba nějaké podpory. A pro nejsnazší nalezení středu prostě konstruktéři vedli chromovanou tyčku z jednoho rohu chladiče do protilehlého a logo na ní umístili doprostřed.
A z čeho pochází logo Volva, které se až nápadně podobá označení mužského pohlaví? Není to náhoda. Tvar loga, symbol kroužku s šipkou doprava nahoru, je starým symbolem Marsu, mužů a železa. Označuje právě železo, obsažené v oceli, ze které jsou auta vyrobena.