Článek
Tyto pruhy, příp. také tečky, nejsou na sklech jen tak - jsou tvořeny keramickým nátěrem, který je na skle zapečený a je v podstatě nemožné ho ze skla seškrábat. A podle webu Jalopnik, který se odkazuje na britského výrobce autoskel Pilkington, má tento nátěr trojí účel.

Čelní sklo auta s černými tečkami
Takovéto okraje mají skla, která jsou na autě přilepená, nikoliv skla dveří, která se otvírají, příp. zadního skla. Jak tedy jistě tušíte, pod oním černým okrajem je lepidlo. A zde je primární účel onoho keramického nátěru - odstínit lepidlo od UV-záření.
Ve druhé řadě je tento nátěr drsnější než sklo samotné, takže k němu lepidlo lépe přilne. A zatřetí slouží vzhledovému účelu - zakrývá lepidlo, které není příliš elegantní.
Tečky na krajích mají účel při výrobě skla
Dvojí účel mají i zmíněné tečky, které tvoří přechod mezi keramickým nátěrem a průhlednou částí skla. Dělají přechod elegantnějším, maskují ostrou linku nátěru.
A dále, což je možná důležitější, tvoří teplotní přechod při výrobě skla. Zakřivená skla na autech se totiž ohýbají za vysoké teploty a místa pokrytá keramickým nátěrem se zahřívají rychleji než průhledné sklo.
To by znamenalo teplotní zlom v místě hrany nátěru, který by mohl způsobit optické vady skla - nepatřičné lomení světla při průchodu sklem, a tedy zkreslení obrazu. Tečky tu jsou proto, aby nabouraly onen teplotní zlom.

Čelní sklo auta s černými tečkami
Na čelních sklech, která nemají zatmavený pruh ve své horní části, se tečky můžou objevit také u zpětného zrcátka. Zde mají účel jediný - aby odstínily slunce v místech, kam stínítka nedosáhnou.