Článek
Je to dost možná jediný případ, kdy nějaká automobilka slaví, že jednoho modelu se vyrobilo přesně stejně jako jiného a nyní už toho prvního bude na světě víc. Řeč je o Lamborghini Gallardo a Huracán, dvou desetiválcových „základních” modelech značky.
Gallardo v roce 2003 začalo cestu značky k navýšení objemu produkce. Říkalo se mu „babylambo”, protože mu do plnotučného Murciélaga chyběly dva válce a bylo levnější a přístupnější. Nakonec se ho ale vyrobilo právě 10 022 kusů za deset let výroby.
Šedý Huracán na fotce je 10 022. vyrobeným kusem, takže dosud se jich vyrobilo přesně stejně jako modelu Gallardo, a všechny další už znamenají lepší prodejní úspěch.
Navíc, Huracánu na toto číslo stačilo pět let, ne deset. Huracán má ještě několik let života před sebou. Nedávno byla představena inovovaná verze EVO, ke které patří také oslavované auto.
Je tedy vidět, že zákazníky stále víc láká automobil, který je možné nazvat supersportem, ale přitom nepatří na naprostý vrchol. Ten si pro sebe samozřejmě nechávají jiné modely, jako je Aventador nebo speciály.
Stovka za tři sekundy. Otevřené Lamborghini Aventador je ukrutně rychlé
Na závěr je ale třeba zmínit, že Lamborghini má už nyní ve svých řadách jiného rekordmana.
Zatím nejrychleji prodávaným modelem v historii značky je SUV Urus, které například letos koupilo již 2693 zákazníků, zatímco Huracánů „jen“ 1211 lidí.