Hlavní obsah

Přitažlivý Jaguar XF už dorazil i do ČR

Novinky,

Že to je Jaguar, každý pozná na první pohled. Je velký, dynamický, přikrčený jako kočka ve skoku… A přitom je odlišný od všeho, co jsme doposud od Jaguaru znali. Model XF jde novou cestou a podle ohlasů asi správnou.

Článek

Model XF patří do třídy, kde se pohybuje už několik let třeba Mercedes-Benz třídy E, BMW 5 nebo Audi A6. Jenže Jaguar má na tuto třídu jakoby vlastní názor. Není mu ani tak po chutí dělat z auta luxusní řidičskou limuzínu, jako spíš auto, které si člověk raději řídí sám.

Svou délkou 4961 mm a šířkou 1877 mm a rozvorem náprav o délce 2909 mm je model XF o 45 mm delší a 25 mm širší než zmiňované Audi A6. Ale kdo by čekal extrémně víc místa, bude zklamán. Tohle je Jaguar a tady se o místo nehraje. Tady jde o dynamickou siluetu. Takže auto je spíš čtyřdveřovým kupé, jako třeba Mercedes-Benz CLS. Výhodu to ale má ve zvětšení objemu zavazadelníku, který má v základu na Jaguar nezvyklých 540 l.

:. Jaguar XF

Interiér vozu má prvotřídní vizuální efekt. Je jednoduchý a velmi čitelný. Však také získal cenu za nejlepší design interiéru za rok 2007. V pohodlných sedadlech může řidič pozorovat, jak se pod jeho prsty mění auto z pokojné spící kočičky v divokou šelmu. Tedy alespoň s některými motory.

Pokud by někdo hledal ovladač na automatickou převodovku, musí nejdříve nastartovat motor a pak ze středového tunelu vyjede kruhový ovladač.

:. Neaktivní stav automobilu, kdy ovladač převodovky je zapuštěn do středového tunelu.

Zajímavé je například i dotykové otevírání schránky u spolujezdce, bezdotykové rozsvěcení lampiček apod. Pro nejlepší zvukovou kulisu je ve voze nainstalován až 440W audiosystém Bowers & Wilkins.

V nabídce i turbodiesel 

Mnohé spíš však zajímá paleta motorů, které si mohou pořídit. Nezklameme ty, kteří rádi sáhnou po turbodieselu. Šestiválec o objemu 2,7 l s výkonem 152 kW je znám již z jiných modelů.

Jenže to asi není ta správná volba pro majitele Jaguaru. Ti raději sáhnou po zážehovém vidlicovém šestiválci 3,0 l (175 kW), vidlicovém osmiválci 4,2 l (219 kW) nebo dokonce po její přeplňované variantě (306 kW): pak je ovšem potřeba počítat s poněkud vyšší cenovou hladinou.

Turbodiesel stojí v základu 1 358 000 Kč, zážehový šestiválec o 27 000 Kč více, 1,78 miliónu pak dáte za atmosférický osmiválec a jeho verze s mechanickým kompresorem stojí 2 290 000 Kč.

Jízdní výkony jsou ale velmi kvalitní. Vždyť u nejsilnějšího vozu se překoná stokilometrová rychlost s pevným startem za 5,4 s.

Související témata:

Výběr článků

Načítám