Článek
Dodávka, která tvoří dvě třetiny celkových prodejů divize Volkswagen Užitkové vozy, bude v příští generaci spjata s Fordem Transit Custom a bude vyráběna v továrně Ford Otosan v Turecku, uvádí britský Autocar s odvoláním na zdroje uvnitř automobilky.
Půjde tak o další spolupráci s Fordem poté, co nový Volkswagen Amarok vychází z Fordu Ranger a aktuální Ford Tourneo Connect naopak staví na Volkswagenu Caddy.
Volkswagen tím dále nafukuje své portfolio středních dodávek, kdy vedle elektromobilu ID. Buzz na původně spíše osobní elektrické platformě MEB nabízí i aktuální multivan opět na spíše osobní platformě MQB, a to jen v osobní verzi.
Naopak transporter má zůstat užitkovým vozem s maximálně jednoduchým řešením interiéru pro více osob, který díky technice Fordu poprvé nebude mít s multivanem v zásadě nic společného.
Test Volkswagenu Multivan T7 Long TDI: V dálkové konfiguraci exceluje
Transporter nové generace také nebude poprvé základem pro nový obytný model California. Namísto toho bude tento model odvozen od multivanu, což již naznačil srpnový koncept.
„Multivan musí být mnohem pohodlnější a mnohem luxusnější než transporter. To je důvod, proč nyní máme dvě sestavy,“ řekl pro Autocar šéf užitkové divize VW Carsten Intra.
Nový transporter má nabídnout široké portfolio modelů. „Máme mnoho zákazníků, kteří potřebují prostor a potřebují elektromobil, ale jiní, kteří si zatím elektromobil nemohou dovolit, avšak jezdí ve městech, chtějí hybrid. Nyní to můžeme nabídnout,“ uvedl Intra.
Očekává se, že transporter bude využívat baterie, elektromotory, motory, převodovky a konstrukce podvozku Ford v celé své řadě.
Má také nabízet stejnou řadu vznětových, benzinových, elektrických a čistě elektrických pohonů jako transit.