Článek
Že Volkswagen Passat tak, jak ho známe, dostane ještě nejméně jednu generaci, víme už pár měsíců. Nové informace, které přináší britský web AutoExpress, říkají, že se pravděpodobně nebude prodávat jako sedan. V nabídce má zůstat kombík a sedan má nahradit hatchback či liftback.
Kvůli výrobě superbu a passatu na Slovensku investuje Volkswagen 500 milionů eur
Technický základ má být v platformě MQB, na níž stojí passat už dnes. Je aktuálně ve vývoji spolu s příští generací Škody Superb, s níž bude od roku 2023 sdílet výrobní linku v závodě v Bratislavě. Právě sdílený vývoj by mohl vysvětlovat přechod od sedanu ke karoserii liftback – superb ji také má.
Pro nový model má být prioritou přizpůsobivost a praktičnost, aby byl passat více odlišen od podobně velkého arteonu. To naznačuje, že arteon zůstane v nabídce, ovšem jiné zdroje v jeho případě hovoří o tom, že druhou generaci nedostane. V takovém případě by z nabídky Volkswagenu zmizelo zajímavé GT; nebylo by to poprvé, kdy tato firma upřednostnila nudné, ale komerčně úspěšné auto před zajímavým.
Passat má mít v příští generaci delší rozvor náprav, aby lépe konkuroval superbu v prostornosti na zadních sedačkách, ale očekává se i větší kufr. Také si má pod kapotou zachovat vznětový motor – dvoulitrový čtyřválec o 150 nebo 200 koních, dostupný i s pohonem všech kol 4Motion.
Po stránce benzínových motorů Britové uvádějí, že hlavní roli mají hrát plug-in hybridy. Základní s názvem eHybrid by měl mít okolo 200 koní, silnější GTE má mít 245 koní a větší baterii ve srovnání se současným passatem GTE. Má tedy být schopen bez lokálních emisí ujet až 97 km a pojmout nabíjecí výkon až 11 kW.