Článek
Volkswagen Caddy prodávaný jako Ford Tourneo Connect už tu máme, jako druhá dvojčata vzešlá z úzké spolupráce Fordu s Volkswagenem se zanedlouho představí nový pick-up Amarok, který bude Fordem Ranger v převleku. Alespoň tak to vypadá z informací, které přináší web Automotive News Europe.
Nový Ford Ranger je tu, připomíná větší F-150
Ranger se představil už v loňském roce, na amarok stále čekáme. Až dorazí, a to se má stát někdy v letošním roce, má nabídnout kromě vlastního designu a světlometů s technologií LED Matrix také hromadu asistenčních systémů, které budou pocházet od Fordu a z nichž většina bude pro tento model úplně nová.
Ford dodá také tři možnosti pohonu kol – zadokolku a dvě čtyřkolky, jednu stálou, druhou přiřaditelnou. Stejně tak desetistupňovou automatickou převodovku a pohonná ústrojí.
Nový Volkswagen Amarok je za rohem, dvojče Fordu Ranger se ukazuje na dalších skicách
Ta mají zahrnovat jeden zážehový motor a několik vznětových, mezi nimiž má být i třílitrový šestiválec. Volkswagen nemá v plánu nabídnout plug-in hybridní pohon, který se má objevit u rangeru, nýbrž je spíš nakloněn ryze elektrické variantě, jak šéf marketingu užitkových vozidel Volkswagen Lars Krause prozradil magazínu Autocar.
Nový amarok oproti předchůdci naroste o 100 mm na 5350 mm v délce a o 175 mm na 3270 mm v rozvoru náprav. Vzrůst má také užitečná hmotnost na až 1,2 tuny a maximum hmotnosti přívěsu 3,5 tuny bude dostupné u většího počtu variant.
Základní konfigurací bude dvojkabina se čtveřicí dveří, některé trhy ale mají dostat i ryze užitkovou variantu s dvoudveřovou kabinou. A konečně, výroba má probíhat v jihoafrické továrně Fordu ve městě Silverton, a to od zatím blíže neupřesněného data v roce 2023.