Článek
Třetí generace superbu je na trhu už od roku 2015, výměny se zřejmě dočká za dva roky. Novinka bude podle informací AutoExpressu stále založena na koncernové modulární platformě, ovšem očekává se další nárůst rozvoru náprav a délky karoserie. To hlavně kvůli nové octavii, která rovněž narostla.
Stávající platforma znamená, že čtvrtá generace nemá opustit spalovací motory. Měla by dostat poslední generaci jednotek, které budou díky mild-hybridnímu pohonu připraveny pro emisní normu Euro 7, která je naplánována od roku 2025. Počítá se rovněž s novou generací plug-in hybridního pohonu.
Příští Volkswagen Passat má narůst uvnitř. Diesel si zachová
Podle předchozích slov Schäfera má superb rovněž dorazit opět jako liftback a kombi. Zatímco exteriér má být spíše evolucí, interiér vozu „je velkým krokem vpřed,” řekl.
„Ponese náš nový styl, který se zaměřuje na to, čeho se dotýkáte a co cítíte,” vysvětluje s tím, že nový styl vnitřku dostane po superbu i příští kodiaq.
„Uvidíme některé prvky z enyaqu, ale myslíme si, že musíme udělat více tradičních ovládacích prvků, nejen hrát si s největším displejem v oboru. Musíme mít také prvky, které dávají smysl pro naši značku. Pokud existuje nějaká značka, která by měla být funkční, jasná a snadno použitelná, jsme to my,“ říká v rozhovoru a naznačuje tím, že se vnitřek superbu nemá spoléhat jen na dotykové ovládání.
Škoda pustí vlajkovou loď na Slovensko, Češi díky tomu nepřijdou o praktické překvapení
Příští Škoda Superb se z Kvasin přesune do bratislavského závodu, kde bude vznikat po boku příštího Volkswagenu Passat. V listopadu loňského roku to automobilka obhajovala tím, že si tak uvolní české kapacity pro vozy SUV.