Článek
Cayenne čeká podobný osud jako menší macan. Porsche hodlá příští generaci uvést jako čistý elektromobil, aby vedle něj prodávala zestárlého, ale notně modernizovaného spalovacího předchůdce.
Elektrický cayenne je podle Autocaru očekáván na trhu v roce 2026, přibližně dva roky po opožděném elektrickém macanu. Bude využívat stejnou architekturu Premium Platform Electric (PPE) jako elektrický macan a blízce příbuzné Audi Q6 e-tron, které má přijít do konce letošního roku.
To znamená, že dostane stejnou pokročilou technologii vektorování točivého momentu a funkcí řízení všech čtyř kol ve snaze přenést část typické dynamiky sportovních vozů značky do elektrické éry.
Porsche chystá své první elektrické SUV, nový macan už prochází finálními testy
Platforma PPE nabídne 800V soustavu pro nabíjení s výkonem přesahujícím 270 kW. Baterie nové generace se také budou moci rozdělit na dvě poloviny, aby se nabíjely efektivněji na 400V nabíječce, což by se mohlo promítnout do znatelně kratších zastávek.
Porsche zatím neuvedlo žádné další podrobnosti o elektrickém cayenne, ale tento model bude hrát klíčovou roli v plánu, aby elektromobily tvořily v roce 2030 více než 80 % jeho prodejů. Je pravděpodobné, že se bude prodávat spolu s dále vylepšenou verzí cayennu se spalovacím motorem, která bude v následujících měsících výrazně aktualizována s přepracovanou řadou motorů a dalšími změnami, aby vydržela na trhu ještě několik let.
Během posledních dvou desetiletí byly nejprodávanějšími vozy Porsche právě cayenne a macan. V loňském roce dosáhly téměř 59 % celosvětového ročního prodeje s 309 884 kusy.