Článek
Současný Opel Astra je na trhu od roku 2015 a vznikl ještě v dobách, kdy byla značka Opel pod křídly koncernu General Motors. Jeho nová generace už vzniká plně v režii koncernu Stellantis, do nějž se Opel dostal jako součást francouzského PSA na začátku letošního roku.
To znamená, že příští generace tohoto vozu bude stát na platformě EMP2, stejně jako příští generace Peugeotu 308. Ta se představila před necelým měsícem; na astru má přijít řada nejpozději začátkem roku 2022. Webu Automotive News Europe to prozradil Michael Lohscheller, generální ředitel Opelu.
„Samozřejmě sdílíme platformu, což je pro naši společnost velkým benefitem,” uvedl. Dodal, že k mání budou naftové, benzínové i plug-in hybridní varianty a také kombík. Zda přijde plně elektrická varianta, jako v případě „třistaosmy”, nicméně nekomentoval.
Po stránce designu nejsou přesné informace samozřejmě známy, ale očekává se, že nová astra půjde ve šlépějích mokky s placatou, do široka protáhlou přední maskou. Měla by se vyrábět v německém Rüsselsheimu.

Nový Opel Mokka ve verzi GS Line
Současná astra se podle statistiky prodejů společnosti JATO umístila za loňský rok na 9. místě ve svém segmentu v Evropě. Prodalo se 70 tisíc aut, o 48 % méně než v roce 2019, což ovšem musíme přičíst koronavirové pandemii.
Segment vedl Volkswagen Golf s téměř 284 tisíci prodanými kusy. Celkem se v kategorii prodalo 1,7 milionu aut, o 22 % méně než v roce 2019.