Článek
Koncern Volkswagen na TDI motory nezanevře a má připravenou novou řadu interně označovanou EA288 evo. Nový motor je evolucí stávajícího agregátu EA288. Zásadní změnou je 12voltový startér a zároveň generátor plus lithium-iontová baterie s dosud neudanou kapacitou.
Jde o tzv. mild-hybrid, tedy systém, kde elektromotor napomáhá při rozjezdu nebo při zrychlování. Energie se v případě tohoto motoru ukládá do baterií a díky generátoru dovede auto „popohnat” kupředu.
Silnější verze dostane 204 k
Nové TDI, které prakticky nahradí všechny dieselové agregáty v celém koncernu Volkswagen, se bude nabízet minimálně ve dvou výkonových verzích. Slabší má 120 kW (163 k) při 4200 otáčkách a 380 newtonmetrů (1500-2750 otáček).
Silnější, která by připadala v úvahu pro dieselovou Octavii RS, má celých 150 kW (204 k) a 400 N.m točivého momentu (v rozsahu 1750-3000 otáček). Připomeňme, že dieselová Octavia RS má aktuálně 135 kW neboli 183 koní.
Již zkraje října Škoda ústy šéfa technického vývoje Christiana Strubeho potvrdila, že následovník Octavie RS dorazí také v hybridní verzi. [celá zpráva]