Hlavní obsah

Příští Mitsubishi ASX odhalilo motory, pochází od Renaultu

Mitsubishi ASX bude sdílet techniku s Renaultem Captur. Pod kapotou budou výhradně zážehové motory a dvě verze hybridního ústrojí s inovativní multimódovou automatickou převodovkou.

Foto: Mitsubishi

Nová upoutávka na příští generaci Mitsubishi ASX

Článek

Příští generace Mitsubishi ASX bude k mání s benzínovým či hybridním pohonem, píše automobilka v tiskové zprávě. Potvrzuje také, že vůz bude jezdit na platformě CMF-B, na níž stojí např. nový Renault Clio či Captur.

Zveřejněná nabídka motorizací, o níž všechny detaily najdete v tabulce, kopíruje tu v capturu, od litrového tříválce po plug-in hybrid.

Motorizace příští generace Mitsubishi ASX
OznačeníMotorizacePřevodovkaVýkonPředběžný odhad spotřeby paliva
1,0 MPI-Tpřeplňovaný zážehový tříválec s vícebodovým vstřikováním6st. manuální91 k5,6-5,8 l/100 km
1,3 DI-Tpřeplňovaný zážehový čtyřválec s přímým vstřikováním6st. manuální140 k5,6-5,7 l/100 km
7st. dvouspojková5,6-5,9 l/100 km
1,6 HEVzážehový čtyřválec se dvěma elektromotory, baterie o kapacitě 1,3 kWhvícerežimová automatická145 k4,6-4,8 l/100 km
1,6 PHEVzážehový čtyřválec se dvěma elektromotory, baterie o kapacitě 10,5 kWhvícerežimová automatická160 k1,3 l/100 km

V případě hybridů automobilka u automatické převodovky neuvádí počet stupňů, popisuje ji ale jako „vícerežimovou“. Jde tedy patrně o tzv. multimódovou automatickou převodovku, kterou používá Renault.

Ta má v sobě uloženy oba elektromotory; jeden hlavní, pohonný, a druhý malý, pomocný. Ten slouží zejména jako startér-generátor a také ke srovnání rychlostí ozubených kol jednotlivých převodů při jejich změně.

První jízda hybridními Renaulty E-Tech: Skoro jako v elektromobilu

Testy

Převody jsou dva pro hlavní elektromotor a čtyři pro spalovací motor s tím, že se v rozsahu rychlostí jízdy částečně překrývají. Kvalty pro spalovací motor jsou velmi dlouhé, aby hybridní renaulty dokázaly jezdit s dobrou spotřebou i vyššími rychlostmi. Pro snížení spotřeby elektřiny tu je i druhý převod pro elektromotor, který se řadí někdy okolo 60 km/h.

Můžeme také uvažovat, že plug-in hybridní ASX bude mít stejně jako Captur Plug-In víceprvkovou zadní nápravu kvůli instalaci baterie a palivové nádrže, zatímco ostatní verze budou mít jednodušší klikovou nápravu.

Mitsubishi ASX se dočká nástupce. Dorazí za rok

AutoMoto

Zpět ale k tomu, co z dostupných informací víme jistě. Použití platformy CMF-B vylučuje elektrický pohon všech kol, veškerý pohyb tu budou obstarávat přední kola. Vůz se bude vyrábět v továrně Renaultu ve španělském Valladollidu.

„Zákaznické požadavky v evropském segmentu malých SUV jsou typicky různorodé, a proto je důležité, aby stejně různorodá byla i naše produktová nabídka,“ nechal se slyšet Frank Krol, prezident evropské divize Mitsubishi.

Představení je naplánováno na září letošního roku a start prodejů na jaro 2023.

Související články

Výběr článků

Načítám