Článek
Příští generace Mitsubishi ASX bude k mání s benzínovým či hybridním pohonem, píše automobilka v tiskové zprávě. Potvrzuje také, že vůz bude jezdit na platformě CMF-B, na níž stojí např. nový Renault Clio či Captur.
Zveřejněná nabídka motorizací, o níž všechny detaily najdete v tabulce, kopíruje tu v capturu, od litrového tříválce po plug-in hybrid.
Motorizace příští generace Mitsubishi ASX | ||||
---|---|---|---|---|
Označení | Motorizace | Převodovka | Výkon | Předběžný odhad spotřeby paliva |
1,0 MPI-T | přeplňovaný zážehový tříválec s vícebodovým vstřikováním | 6st. manuální | 91 k | 5,6-5,8 l/100 km |
1,3 DI-T | přeplňovaný zážehový čtyřválec s přímým vstřikováním | 6st. manuální | 140 k | 5,6-5,7 l/100 km |
7st. dvouspojková | 5,6-5,9 l/100 km | |||
1,6 HEV | zážehový čtyřválec se dvěma elektromotory, baterie o kapacitě 1,3 kWh | vícerežimová automatická | 145 k | 4,6-4,8 l/100 km |
1,6 PHEV | zážehový čtyřválec se dvěma elektromotory, baterie o kapacitě 10,5 kWh | vícerežimová automatická | 160 k | 1,3 l/100 km |
V případě hybridů automobilka u automatické převodovky neuvádí počet stupňů, popisuje ji ale jako „vícerežimovou“. Jde tedy patrně o tzv. multimódovou automatickou převodovku, kterou používá Renault.
Ta má v sobě uloženy oba elektromotory; jeden hlavní, pohonný, a druhý malý, pomocný. Ten slouží zejména jako startér-generátor a také ke srovnání rychlostí ozubených kol jednotlivých převodů při jejich změně.
První jízda hybridními Renaulty E-Tech: Skoro jako v elektromobilu
Převody jsou dva pro hlavní elektromotor a čtyři pro spalovací motor s tím, že se v rozsahu rychlostí jízdy částečně překrývají. Kvalty pro spalovací motor jsou velmi dlouhé, aby hybridní renaulty dokázaly jezdit s dobrou spotřebou i vyššími rychlostmi. Pro snížení spotřeby elektřiny tu je i druhý převod pro elektromotor, který se řadí někdy okolo 60 km/h.
Můžeme také uvažovat, že plug-in hybridní ASX bude mít stejně jako Captur Plug-In víceprvkovou zadní nápravu kvůli instalaci baterie a palivové nádrže, zatímco ostatní verze budou mít jednodušší klikovou nápravu.
Mitsubishi ASX se dočká nástupce. Dorazí za rok
Zpět ale k tomu, co z dostupných informací víme jistě. Použití platformy CMF-B vylučuje elektrický pohon všech kol, veškerý pohyb tu budou obstarávat přední kola. Vůz se bude vyrábět v továrně Renaultu ve španělském Valladollidu.
„Zákaznické požadavky v evropském segmentu malých SUV jsou typicky různorodé, a proto je důležité, aby stejně různorodá byla i naše produktová nabídka,“ nechal se slyšet Frank Krol, prezident evropské divize Mitsubishi.
Představení je naplánováno na září letošního roku a start prodejů na jaro 2023.