Hlavní obsah

Mercedes-AMG C 63 má mít 679 koní navzdory pouhému čtyřválci pod kapotou

Čtyřválec pod kapotou Mercedesu-AMG C 63 má být nejsilnějším takovým motorem v sériové produkci a spolu s dvousetkoňovým elektromotorem má dávat téměř sedm stovek koní.

Foto: Mercedes-Benz ČR

Mercedes-Benz třídy C (Ilustrační foto)

Článek

Současná, poměrně nová generace Mercedesu-Benz třídy C je poháněna výhradně čtyřválcovými motory. To znamená, jak víme už delší dobu, že se poroučí i V8 vrcholové verze AMG C 63 a že její náhradou bude plug-in hybridní ústrojí.

Britský web Autocar nyní přináší první zprávy o tom, jak silné toto pohonné ústrojí má být; třebaže se odkazuje přímo na automobilku, váha takovýchto informací je o něco nižší, než kdyby přišla z úst samotného Mercedesu, ale tento magazín bývá špičkově informovaný.

Nejsilnější Mercedes třídy C dostane místo osmiválce hybridní čtyřválec

AutoMoto

Čtyřválec pod kapotou má být jednotka M139, naladěná na 476 koní. To by znamenalo, že tento motor bude absolutně i litrově nejvýkonnější čtyřválec v sériové výrobě. Pomáhat mu má 204k elektromotor, umístěný na zadní nápravě, což má dohromady dávat 679 koní. Hodnota kombinovaného točivého momentu má být 750 Nm.

Kromě plug-in hybridního ústrojí má AMG C 63 dostat ještě 48V mild hybridní systém, který se bude starat zejména o co nejplynulejší startování motoru. Startér-generátor má být umístěn u převodovky a generovat prozatím neznámý výkon.

Nové nejdražší auto všech dob je závodní Mercedes-Benz z roku 1955

AutoMoto

Jednou ze zásadních výhod - samozřejmě kromě určitého dojezdu na elektřinu, daného baterií prozatím neupřesněné velikosti - má být snížení hmotnosti nad přední nápravou. Čtyřválec je o téměř půl metráku lehčí než osmiválec v dosavadní třídě C AMG. Navíc má být těžiště čtyřválce níže, což zlepší agilitu.

Mercedes-AMG C 63 se má odhalit v letošním roce. Pak se jistě o pohonném ústrojí dozvíme mnohem víc.

Související články

Výběr článků

Načítám