Článek
Jako by už současné mazdy nebyly řidičsky skvělé, podle informací amerického magazínu Car and Driver to potenciálně bude ještě lepší - nová šestka má mít pohon zadních kol a řadový šestiválec pod kapotou.
Takováto šestka se má objevit v roce 2022, tedy podle toho, zda a jak s vývojem zahýbá aktuální koronavirová pandemie. A onen motor má využívat technologii SPCCI, Spark-Controlled Compression Igniton, tedy česky „svíčkou řízené kompresní zapalování“ a mít 48V mild-hybridní systém.
Zajímavé, ale má to smysl? První jízda s benzínovým dieselem SkyActiv-X

Takové spekulace tu byly už dříve, a ne jednou, a vždy se objevily otázky, zda relativně malá automobilka jako Mazda zvládne vývoj platformy a nového motoru sama. Tím spíš, když to je motor relativně velký a složitý.
Nyní máme odpověď - podle Američanů můžeme za řadovou šestku částečně děkovat prohlubujícímu se partnerství s Toyotou. Ta by totiž tento motor i s technologií SkyActiv-X mohla nabízet v příští generaci Lexusů IS a RC.

Mazda RX-Vision Concept
A jak by mohla nová šestka vypadat? Řadový šestiválec je dlouhý, takže bude potřebovat dlouhou kapotu - a takovou měl šedý koncept Vision Coupe z roku 2017. Ten tak může být jejím předobrazem.
Mimo to podle Američanů existuje šance, že šestka dostane i dvoudveřovou variantu, a ta by zase mohla vycházet z konceptu RX-Vision. Měl sice mít Wankelův rotační motor, ale jeho kapota byla dlouhá tak akorát na... řadový šestiválec.