Hlavní obsah

Příští generace Volkswagenu Golf může být levným elektromobilem

Elektromobil od Volkswagenu menší než ID.3, pro nějž se spekulovalo o označení ID.2, by mohl dostat jméno Golf. V každém případě by to měl být vůz se základní cenou jen lehce nad půlmilionem korun. Koncept ID.Life, který ho předpovídal, projde zásadním přepracováním a ukáže se již v březnu.

Foto: Milan Lažanský, Novinky

Současný Volkswagen Golf R (ilustrační foto)

Článek

Automobilka Volkswagen nabízí elektrický model ID.3, chystá však ještě menší verzi, u níž se spekuluje o označení ID.2. Britský magazín Autocar nyní s odkazem na nejmenované zdroje uvnitř automobilky uvádí, že tento menší vůz bude tím, který ponese pochodeň legendy jménem Golf do elektromobilní doby.

Stroj, který původně předpověděl koncept ID.Life, představený na mnichovském autosalonu v září 2021, totiž prochází přepracováním. Jeho design měl na starosti Jozef Kabaň, někdejší šéfdesignér Škody, ale nepříliš vřelé přijetí konceptu se zasloužilo o jeho nahrazení na pozici šéfa designu Volkswagenu Andreasem Mindtem.

Nic zatím není pevně rozhodnuto, ovšem jméno Golf přišlo na přetřes v rámci různých možností pro nový vůz. A Thomas Schäfer, šéf značky Volkswagen, loni v říjnu hovořil o tom, že jméno Golf má velkou hodnotu a že měnit ho by bylo nerozumné. Spekulovalo se o tom, že tak bude nazvaná modernizovaná verze ID.3, ovšem tak to nakonec nebude. „Skutečná hodnota Volkswagenu Golf leží v autě velikosti ID.2,“ citují Britové své zdroje.

Volkswagen představil ID.Life, koncept malého elektromobilu do města

AutoMoto

Volkswagen vidí ID.3 jako vůz větší než současný golf, ovšem ten elektrický se patrně nesmrskne do velikosti pola. Zmenšení vnějších rozměrů někam mezi dnešní golf (dlouhý 4284 mm) a dnešní polo (dlouhé 4067 mm) však očekávat můžeme, délka má být zhruba 4250 mm. Vnitřní prostor by ale měl být srovnatelný s vozy o třídu výš.

Foto: Petr Horník, Právo

Současný Volkswagen Polo GTI

Ideu, že se golf vrátí do pozice lidového auta, také podporuje cíl Volkswagenu co do prodejní ceny – vůz má začínat na 22 500 eurech, tedy zhruba 533 tisících korun. To je citelné méně, než dnes stojí v Německu současný golf – začíná tam na 29 560 eurech (700 tisících korun). V Česku golf pořídíte od 633 tisíc korun.

Spolu se změnou designu, po níž by vůz měl víc připomínat hatchback, vývojáři pracují také na technice. Produkční vůz měl původně stát na platformě jménem MEB Lite, ovšem tak to nebude. Technickým základem má být verze platformy MEB Plus, která sice bude na rozdíl od současné MEB podporovat i pohon pouze předních kol, ale dostane lepší lithium-železo-fosfátové baterie a zvládne nabíjení výkonem až 200 kW. Dnešní MEB končí na 170 kilowattech, a to ještě ne u všech modelů.

Foto: Volkswagen

Současný Volkswagen ID.3

Vůz má být na poměry elektromobilů relativně lehký – 1,6 až 1,7 tuny – a má umožňovat i zástavbu druhého elektromotoru na zadní nápravu. Také by jeho sportovní verze mohla dostat označení GTI místo dnešního GTX. „GTX je mrtvé. Rozhodnutí ho nahradit tradičním GTI už bylo učiněno a zvažujeme jeho použití pro ID.2,“ cituje Autocar nejmenovaný zdroj na seniorní pozici v automobilce Volkswagen.

Volkswagen slibuje kvalitativní ofenzivu, plánuje elektrický golf i tiguan

AutoMoto

Zajímavou změnou má být také úprava infotainmentu MIB, který má dostat otočný ovladač na zásadně přepracovanou středovou konzoli. To je údajně součást nedávno ohlášené „kvalitativní ofenzivy“, v jejímž rámci Volkswagen chce napravit řadu ergonomických chyb, které jsou interiérům jeho vozů vytýkány.

Tato novinka se má objevit už na třetí generaci Volkswagenu Tiguan, která se má podle Britů odhalit ještě letos. Zda ovšem onen otočný ovladač bude mít podobu multifunkčního knoflíku na středovém tunelu, jako mají mazdy či BMW, nebo se automobilka „jen“ vrátí k ovladačům u centrálního displeje, zatím není jasné. Má však nahrazovat dotykové posuvníky pod displejem současných volkswagenů.

Přepracovaný koncept menšího elektromobilu, pokračovatel ideje ID.Life, se má představit už v březnu letošního roku. Dá se očekávat, že na řadu otázek, které stále zbývají, nabídne odpovědi.

Modernizovaný Volkswagen Golf dorazí příští rok, devátá generace bude elektrická

AutoMoto

Související články

Výběr článků

Načítám