Článek
Od představení druhé generace Mazdy CX-5 na autosalonu v Los Angeles je to osm let, což je na východoasijské automobilky hodně. Přestože jde o dlouhou dobu, tento crossover nadále patří k nejprodávanějším modelům značky. Nyní automobilka odhalila podrobnosti o připravované nové generaci.
Ta bude hrát klíčovou roli ve fázi 2. plánu Mazdy v přechodu k elektromobilitě a má se odehrát mezi roky 2025 a 2027. CX-5 dostane nový hybridní pohon vyvinutý přímo Mazdou, na rozdíl od modelu CX-50 Hybrid, který využívá technologii od Toyoty.
Nová generace CX-5 má také být o 60 % méně komplexní než současný model. Mazda toho dosáhne zjednodušením specifikací a výbavy, což povede k jednodušší a přehlednější nabídce.
V roce 2027 Mazda uvede nový elektromobil postavený na dedikované platformě. Automobilka také zvažuje plug-in hybridní varianty využívající stejnou architekturu, které by měly být relativně levné na vývoj. To by mohlo představovat pojistku proti případnému pomalejšímu nástupu čistě elektrických vozů.
Sportovní kupé od Mazdy se zřejmě dočká sériové výroby, i s Wankelovým motorem
Vedle elektrifikace Mazda potvrdila vývoj nového motoru Skyactiv-Z, jehož uvedení je plánováno na rok 2027. Tento čtyřválec, který nahradí současné motory Skyactiv-G a Skyactiv-X, slibuje „ideálnější“ spalování a lepší vlastnosti co do jízdy i emisí. Motor využije spalovací metodu „lambda jedna“, s níž má dosáhnout vysoké tepelné účinnosti díky velmi chudé směsi v širokém spektru otáček.
Nová spalovací technologie bude později aplikována i na řadový šestiválec, což má zlepšit jeho ekologické parametry a pomoci s plněním budoucích emisních standardů. Mazda také potvrdila záměr zjednodušit nabídku spalovacích motorů. Přesto zůstává věrná motorům s rotujícím pístem a hlásí „plynulý pokrok“ v oblasti plnění emisních norem.