Článek
Dva typy baterií pro elektromobily – lithium-iontová zaměřená na dojezd a lithium-železo-fosfátová na cenovou dostupnost – jsou součástí snahy Toyoty, aby její elektromobily oslovily širší zákaznickou základnu. S odvoláním na zdroje uvnitř automobilky to uvádí britský Autocar.
„Budeme potřebovat různé druhy baterií, stejně jako máme různé typy motorů,“ řekl Takero Kato, prezident vývojového centra elektromobilů Toyota. Dodal, že „je důležité nabízet řešení baterií kompatibilní s různými modely a potřebami zákazníků“.
Modely, které budou používat tyto baterie – což bude tvořit 1,7 milionu z 3,5 milionu BEV, jejichž celosvětový prodej Toyota očekává do roku 2030 –, budou také navrženy tak, aby byly lehčí a aerodynamičtější ve snaze maximalizovat efektivitu.
Klíčem k aerodynamice mají být plošší baterie. Toyota uvedla, že snížení výšky baterie je klíčovým faktorem pro lepší účinnost, protože to zase umožňuje nižší, aerodynamičtější design, který snižuje odpor.
V dnešním crossoveru bZ4X je baterie vysoká asi 150 mm, ale u modelů nové generace bude tato hodnota snížena na 120 mm.
Toyota také potvrdila, že jí nový přístup umožní vyrábět „vysoce výkonné sportovní modely“ s cílovou výškou baterie 100 mm.