Článek
Dacia Duster příští generace má zůstat věrná svému současnému formátu i spalovacím motorům. Britskému webu Autocar to odhalil produktový ředitel tohoto modelu Julien Ferry. Musí podle něj zůstat stejným autem.
„Jeho role ve firmě je nabídnout velmi dobrý poměr ceny a schopností. Musí cílit na ty zákazníky, kteří hledají jednoduché auto, co umí jezdit mimo asfalt,“ cituje ho web. Offroadové schopnosti Ferry zdůraznil jako prioritu, značka chce „zachovat recept a aktualizovat ho podle poptávky zákazníků“.
Dacia Duster po faceliftu má ceny pro český trh, stále se vejde pod magickou hranici
Generální ředitel značky Dacia Denis Le Vot už v minulosti uvedl, že značka chce plně využít možností, které jí dává platforma CMF-B aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Tu už nyní používají modely Sandero a Logan a v budoucnu na ní mají stát všechny dacie, stejně jako auta sesterské značky Lada.
Pokud by nový duster tuto platformu dostal, jak se spekuluje už od loňského podzimu, mohl by také dostat plug-in hybridní pohonné ústrojí, jako má Renault Captur. Anebo ryze elektrickou variantu, která by za základ měla elektromobilní verzi této platformy CMF-BEV. Na té bude stát např. produkční verze novodobého elektrického Renaultu 5.
Co by to znamenalo pro dostupnost pohonu všech kol v nabídce příštího dusteru, je ovšem otázkou. Platforma CMF-B ve verzi se čtyřkolkou dosud neexistuje a s pohonem všech kol není podle Britů kompatibilní ani její elektrická verze.