Článek
Nový C5 Aircross je větší než jeho předchůdce a přináší ostřejší design připomínající novou C3. Stále si však má zachovávat důraz na pohodlí a praktičnost. Bude postaven na platformě STLA Medium, která podporuje spalovací, hybridní i plně elektrická pohonná ústrojí.
Citroën popisuje nový model jako „svalnatý a aerodynamicky tvarovaný blok“. Tomu odpovídá vnější design - má hranaté rysy podobně jako menší modely C3 a C3 Aircross a několik prvků zlepšujících aerodynamiku.
Koncept měří 4,65 metru na délku, což je o 150 mm více než dosavadní C5 Aircross. Některé prvky konceptu jako velmi tenká LED zadní světla budou pravděpodobně pro sériovou výrobu upraveny.
Interiérem se zatím automobilka nepochlubila, slibuje však prostorný a pohodlný vnitřek pro pět cestujících. Vůz má nabízet „wellness zónu ve stylu salonku“. Očekává se moderní výbava včetně nejnovějších asistenčních systémů a infotainmentu.
C5 Aircross bude stát na nové platformě STLA Medium, která je sdílena s modely Peugeot 3008, 5008 a Opel Grandland. Citroën potvrdil, že nový model bude dostupný s benzinovými, hybridními i plně elektrickými pohonnými systémy, třebaže podrobnosti zatím nespecifikoval.
Pravděpodobně nabídne základní verzi s mild-hybridním tříválcovým motorem o výkonu 100 kW, který je běžný v rámci skupiny Stellantis. Plně elektrická verze by mohla mít baterii s kapacitou 73 nebo 98 kWh, což by jí umožnilo dosáhnout dojezdu až 700 km.
Elektrická verze by měla být nabízena jak s pohonem předních, tak i všech kol. Více podrobností o sériovém provedení bude odhaleno s blížícím se uvedením na trh, které je v plánu na rok 2025.