Článek
Současný Ford Ranger Raptor, představený v roce 2018, je mimořádně schopný vůz, jak jsme si před časem ověřili na marockých cestách i necestách; těch druhých bylo mnohem víc.
První jízda s Fordem Ranger Raptor: Terénní divoch konečně i pro Evropu
Jenže jeho motor, dvoulitrový turbodiesel, je pro mnohé zklamáním. Zkraje roku se hovořilo o tom, že Australané chystají osmiválcovou verzi; to byl ale spíš tuning. Nyní přichází zprávy o tom, že většího motoru se dočká příští generace i oficiálně.
Podle australského webu CarAdvice to nemá být V8, nýbrž šestiválec. Nikoliv však 3,5l EcoBoost z americké F-150 Raptor, nýbrž buď benzínový třílitr se dvěma turbodmychadly z amerického Exploreru ST, nebo vznětová V6 Power Stroke o stejném objemu, ale s jedním turbem.
Benzínový třílitr dává 408 koní a 560 N.m, diesel nabízí 252 koní a 600 N.m. Oba motory by měly být spojeny s desetistupňovou automatickou převodovkou.
Který motor nakonec bude zvolen, australská publikace nenaznačuje, ale oba dva představují velké zlepšení oproti dosavadním 213 koním a 500 N.m dvoulitru bi-turbo. Také ale pravděpodobně budou znamenat zvýšení hmotnosti vozu, nenajde-li Ford úspory jinde.
Že by byly oba motory v nabídce na jednom trhu, není příliš pravděpodobné. Modely s označením Raptor dosud vždy měly jen jeden motor. Je ale možné, že Evropa dostane diesel kvůli nižší normované spotřebě paliva a Amerika benzín, protože vznětové motory tam nedrží tak velkou část trhu. Ale to už spekulujeme.
Jisté je, že příští generace Fordu Ranger bude vyvinuta společně s nástupcem Volkswagenu Amarok a ten nyní vznětový šestiválec v nabídce má. Zda přijde i on v nějaké ostré verzi, zatím nemáme zprávy.