Článek
Původní Fabia RS se prodávala za dobrou cenu, navíc s mimořádně bohatou výbavou. Spalovala naftu, takže o sportovním pojetí nemohla být ani řeč, nicméně jejích 131 koní a 310 Nm umožňovalo docela svižnou jízdu. Navíc se spotřebou, která oscilovala u hranice šesti litrů.
Nová Fabia má spalovat benzín a toto rozhodnutí určitě vítáme. Přeci jen, ceny nafty jsou o v dnešních dnech o dost výše než v případě benzínu. Také možnost točit motor nad 4 000 otáček a libý zvuk motoru jsou pro mnohé motoristy důležitější než dva tři litry spáleného paliva navíc.
:. Nová Fabia - k standardní pětidvéřové verzi si můžete poručit bílou střechu á la Mini Cooper. Foto: Auto Škoda
Nová Fabia RS by měla dostat koncernový motor 1,4 TSI, který má jak turbodmychadlo, tak i kompresor. Výkonově není problém jej naladit na 174 koní (128 kW), jaká bude finální hodnota u malé škodovky není v tuto chvíli jisté. Nicméně, stejný motor známe například z Golfu GT.