Článek
Zdá se to jako obrovský skok – od šesti- a osmiválců rovnou k elektrickému pohonu. Přesně to však čeká Dodge Charger a Challenger, dva veledůležité modely této americké automobilky. Říká to web Motor1.com s odkazem na informace přímo od Dodge.
Automobilka tak reagovala na zprávu amerického webu MotorTrend, který koncem minulého týdne napsal, že charger a challenger v příštích generacích dostanou osmiválce Hemi. S nimi mají být tyto modely založené na jiné platformě, než jejich elektrické verze.

Současný Dodge Charger SRT Hellcat
Už ten osmiválec se zdá být podivný, když dosud známé indicie hovořily spíš směrem, že V8 bude nahrazena řadovým šestiválcem GME-T6, jehož vývoj koncern Stellantis nedávno dokončil. Ani to ale nemá být pravda.
Osmiválec Hellcat má dny sečteny, říká šéf Dodge

„Ta zpráva je chybná. Hemi v této platformě, i ta platforma končí. Příští generace budou bateriové elektromobily,“ cituje Motor1 mluvčí značky Dodge. Platformou myslí tu označenou LD u chargeru a LA u challengeru, na níž současné modely stojí.
Přestože to jednou přijít muselo, stejně jsou tato slova překvapením. Zčásti proto, že Dodge chce mít polovinu svého portfolia plně elektrickou až v roce 2030. Zejména však proto, že ještě před rokem Tim Kuniskis, šéf značky, říkal, že příchod elektrických muscle cars neznamená automaticky konec těch se spalovacími motory.