Článek
Generální ředitel Dacie Denis Le Vot se na právě probíhajícím pařížském autosalonu rozpovídal o přechodu na elektromobilitu, do kterého se Dacia nežene zrovna „po hlavě“. Řeč pak padla i na nejoblíbenější model Sandero, který čeká nová generace. Ta bude podle Le Vota dále nabízena i se spalovacím motorem, byť je prakticky jisté, že dorazí i čistě elektrická varianta.
Test nejlevnějšího elektromobilu Dacia Spring: Příliš velké kompromisy

Dacia má v plánu se svým prvním masově vyráběným elektromobilem počkat na dobu, kdy bude možné vyrobit levné a efektivní elektrické auto, protože na tom si rumunská automobilka vždy zakládala. Pokud ale takový vůz dorazí, Le Vot v rozhovoru pro Autocar uvedl, že bude s největší pravděpodobností založený právě na Sanderu.
Při výrobě vlastního elektromobilu Dacia využije své členství v Renault Group, která už má s EV mnoho zkušeností. Znamená to tedy, že elektrická Dacia s největší pravděpodobností dorazí na sdílené platformě Renault-Nissan CMF BEV, kterou už Dacia používá a je určena jak pro auta se spalovacím motorem, tak pro elektromobil.
Test Dacie Sandero Stepway: Venkovský světák

Sandero by mělo podle Le Vota dostat do roku 2035 ještě další dvě generace, obě s možností zakoupit jej jako spalovací auto. Dacia ale pochopitelně kvůli emisím investuje do vývoje extrémně úsporného pohonu. Stejný scénář pak bude čekat i oblíbené SUV Duster, kterého čeká příchod nové generace v roce 2024 a vydržet by na trhu mělo do roku 2033.
Mimo elektromobilitu využije Dacia i hybridní technologie od Renaultu, v Paříži ukázala hybridní verzi MPV Jogger, která na trh dorazí na začátku roku 2023.