Článek
Chorvatská automobilka Rimac se zapsala do povědomí motoristických fanoušků svými silnými elektromobily. Spalovací motory však u ní nemají dveře zavřené, ba co víc, automobilka začala pracovat na vlastním motoru dva roky předtím, než došlo ke spojení s Bugatti.
Její zakladatel Mate Rimac to prozradil britskému magazínu Auto Express s tím, že když se začalo mluvit o převzetí Bugatti, začali na motoru pracovat.
„Volkswagen měl několik možností, patřilo k nim život značky Bugatti ukončit, nebo ji prodat někomu jinému,“ vzpomíná. Otázka, zda by nechtěl Bugatti převzít, ho nicméně zaskočila. „Myslel jsem si, že to je chyba v Matrixu, nebo že jsem nerozuměl správně,“ říká.
Unikátní sbírka závodních bugatti se po letech vrací domů
O pár měsíců později ji ale dostal znova. „Když jsme se o tom začali bavit, došlo mi, že to je pro všechny strany výhra. Od té doby trvalo dva roky, než jsme transakci dokončili,“ říká.
„Nebylo to snadné období, ale přesně jsem věděl, jaké chci, aby bylo následující auto po chironu. Začali jsme vyvíjet vlastní spalovací motor – je naprosto bláznivé, co příští rok uvidíte. Myslím, že všichni budou unesení,“ napíná fanoušky Rimac.
Nástupce chironu podle něj bude opravdu speciální. „Bude to hypersport přestavěný do podoby hybridu. Bude kompletně nový, není jediná součástka, kterou by sdílel s jiným autem – ani s chironem, ani s neverou. Všechno je zcela nové,“ říká.
Jak ale budou značky Bugatti a Rimac koexistovat, když se Bugatti také chystá vstoupit do vod elektrifikace? „Bude to v jiné technologii, ale také v jiném přístupu. Bugatti je o dědictví a řemeslném zpracování a stoleté historii. Je to trochu víc aristokratický perfekcionismus,“ vysvětluje Rimac.
„Po technické stránce budeme mít v dohledné budoucnosti spalovací motory a bude to více luxusní. Musí také být serióznější. Bugatti znamená přijet na operu a pak jet čtyřistakilometrovou rychlostí po autobahnu,“ dodává.
A co Rimac? „Chceme, aby byl naprosto šílený, bláznivý, plně elektrický – driftování v 60 km/h s gigantickým oblakem kouře za vámi, autonomní driftovací režimy, futuristické věci. Mám dojem, že máme dvě perfektní plátna pro zcela odlišné formy hypersportů,“ uzavírá konstruktér.