Hlavní obsah

Příští Audi A4 má změnit označení, zůstanou mu spalovací motory

Příští generace Audi A4 má dostat označení A5, neboť sudá čísla mají mít elektrická audi. Zůstanou však spalovací motory umístěné podélně před přední nápravou.

Foto: Audi

Audi (ilustrační foto)

Článek

Nová generace Audi A4 by měla být odhalena ještě během letošního roku. Zatím o ní není známo mnoho informací, britský magazín AutoExpress však nějaké přináší, byť nepotvrzené.

Tou nejdůležitější je, že sedan a kombík A4 se má od příští generace jmenovat A5, stejně jako kupé, kabrio a sportback. Důvodem má být, že sudá čísla chce Audi vyhradit ryze elektrickým modelům. Současná A6 se tak má v budoucnu také stát A7.

Nová A5 má mít hladší design s menším množstvím ostrých zlomů, které vídáme na současných modelech značky. Design je nicméně stále spíš předmětem dohadů, neboť vůz nebyl spatřen jinak než v maskovací fólii.

Stejně tak je opředen otazníky interiér, který ale má dostat samostatně stojící displej místo současného přístrojového štítu v klasické kapličce.

Audi TT se loučí speciální finálovou edicí

AutoMoto

Vůz má nadále stát na platformě MLB a nabízet zážehové i vznětové spalovací motory. Ty první se mají točit zejména kolem dvoulitru EA888, který používá i řada jiných modelů koncernu Volkswagen včetně octavie či golfu.

Motor má ovšem být významně upraven. Má dostat nový systém variabilních lopatek v turbodmychadle, který má zlepšit odezvu na plynový pedál, a také palivový systém se vstřikovači o vyšším tlaku. Také má mít mildhybridní technologii s 48V elektrosoustavou v základních verzích a plug-in hybridní ústrojí v těch vyšších.

Po stránce vznětových motorů Britové očekávají, že pod kapotou bude hrát prim dvoulitrový řadový čtyřválec. Předpokládají však, že jeho přítomnost v nabídce nebude tak masivní, jak bylo u Audi ještě nedávno zvykem. Ani zde zatím nejsou informace o šestiválcích.

Foto: Audi

Současné Audi A4 s paketem Competition Edition plus

Jak bude vypadat sportovní S5, zda opět dostane šestiválec a zda to opět bude vznětový motor, či se tu Audi vrátí k benzínu, zatím není známo. Stejně tak zatím můžeme jen spekulovat o tom, co bude pohánět vrcholovou verzi RS4. 

Pokud přijde se spalovacím motorem, dost možná to bude jedno z posledních audi s jiným než plně elektrickým pohonem, neboť automobilka chce v roce 2026 přestat uvádět na trh nová auta se spalovacími motory.

Je také možné, že Audi přijde s plně elektrickou verzí. Britové spekulují, že pokud by to byl kombík, dal by ingolstadtské značce náskok před konkurencí. Ta se aktuálně zaměřuje na sedany, jak vidno např. z BMW i4 nebo Tesly Model 3. Elektrická verze by však nestála na platformě MLB, která zástavbu plně elektrického ústrojí nepodporuje.

Příští RS 4 Avant se může stát prvním ostrým Audi s plug-in hybridním pohonem

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám