Článek
Nová generace Audi A4 by měla být odhalena ještě během letošního roku. Zatím o ní není známo mnoho informací, britský magazín AutoExpress však nějaké přináší, byť nepotvrzené.
Tou nejdůležitější je, že sedan a kombík A4 se má od příští generace jmenovat A5, stejně jako kupé, kabrio a sportback. Důvodem má být, že sudá čísla chce Audi vyhradit ryze elektrickým modelům. Současná A6 se tak má v budoucnu také stát A7.
Nová A5 má mít hladší design s menším množstvím ostrých zlomů, které vídáme na současných modelech značky. Design je nicméně stále spíš předmětem dohadů, neboť vůz nebyl spatřen jinak než v maskovací fólii.
Stejně tak je opředen otazníky interiér, který ale má dostat samostatně stojící displej místo současného přístrojového štítu v klasické kapličce.
Audi TT se loučí speciální finálovou edicí
Vůz má nadále stát na platformě MLB a nabízet zážehové i vznětové spalovací motory. Ty první se mají točit zejména kolem dvoulitru EA888, který používá i řada jiných modelů koncernu Volkswagen včetně octavie či golfu.
Motor má ovšem být významně upraven. Má dostat nový systém variabilních lopatek v turbodmychadle, který má zlepšit odezvu na plynový pedál, a také palivový systém se vstřikovači o vyšším tlaku. Také má mít mildhybridní technologii s 48V elektrosoustavou v základních verzích a plug-in hybridní ústrojí v těch vyšších.
Po stránce vznětových motorů Britové očekávají, že pod kapotou bude hrát prim dvoulitrový řadový čtyřválec. Předpokládají však, že jeho přítomnost v nabídce nebude tak masivní, jak bylo u Audi ještě nedávno zvykem. Ani zde zatím nejsou informace o šestiválcích.
Jak bude vypadat sportovní S5, zda opět dostane šestiválec a zda to opět bude vznětový motor, či se tu Audi vrátí k benzínu, zatím není známo. Stejně tak zatím můžeme jen spekulovat o tom, co bude pohánět vrcholovou verzi RS4.
Pokud přijde se spalovacím motorem, dost možná to bude jedno z posledních audi s jiným než plně elektrickým pohonem, neboť automobilka chce v roce 2026 přestat uvádět na trh nová auta se spalovacími motory.
Je také možné, že Audi přijde s plně elektrickou verzí. Britové spekulují, že pokud by to byl kombík, dal by ingolstadtské značce náskok před konkurencí. Ta se aktuálně zaměřuje na sedany, jak vidno např. z BMW i4 nebo Tesly Model 3. Elektrická verze by však nestála na platformě MLB, která zástavbu plně elektrického ústrojí nepodporuje.