Článek
Audi A4 je na trhu od roku 2016 a vedle novějších konkurentů ve formě BMW řady 3 a Mercedesu třídy C už zájemci o německé prémiové auto střední třídy vyhlížejí novou generaci. Zatím není jasné, kdy dorazí, ale vedle elektrifikace, která nejspíš přinese i plně elektrickou variantu, se počítá i se spalovacími motory.
Alespoň podle šéfa technického vývoje automobilky, Olivera Hoffmana. Ten se v rozhovoru pro Auto Express zmínil, že příští A4 dostane zážehové i vznětové agregáty.
Test Audi S4 Avant a S7 Sportback: Nové dieselové pořádky

Když šéf Audi Markus Duesmann na začátku letošního roku v rozhovoru pro německý Automobilewoche přiznal, že vývoj nových spalovacích motorů již končí, znamená to tedy nejspíš, že A4 dostane poslední nové spalovací agregáty, které v zásadě budou vycházet z dnešní nabídky, ale spolehnou se na mild-hybridní a plug-in hybridní technologie.
Hoffman v rozhovoru říká, že nové benzínové a naftové motory s elektrickou částí pohonu budou „to nejlepší, co jsme kdy uvedli na trh“. U běžných modelů můžeme očekávat vylepšený 48voltový mild-hybridní systém a u plug-in hybridní varianty větší baterii.
Poslední Audi se spalovacím motorem se má představit už za pět let

Další prohlášení čtyř kruhů letos hlásalo, že poslední nový model se spalovacím motorem bude představen v roce 2025. To pro změnu jednak ohraničuje nejpozdější příchod nové A4 a také připomíná fakt, že by mělo jít o poslední generaci tohoto modelu, která ještě s motory na benzín či naftu počítá.