Článek
Sportovní divize německé automobilky BMW s názvem M oslaví své 50. výročí vzniku 24. května příštího roku a společnost to bere velice vážně. V rámci významného jubilea si designéři připravili pro zákazníky překvapení v podobě možnosti využít tradičního loga BMW Motorsport na nově objednané vozy.
Test BMW M4 s manuální převodovkou: Velké, těžké, ale výborné
Akce nabízí umístění legendárního loga na přední a zadní část modelů M a M Sport paket a zároveň umožňuje logo využít i na středech kol. Nabídku pak mohou využít ti, kteří si vůz objednají od konce ledna. Jedná se přitom o alternativu ke klasickému logu BMW.
Toto logo bylo prvně použito v roce 1973 na závodním voze BMW Motorsport, ovšem tato divize byla založena o rok dříve. Ona tedy slaví 50 let, byť logo jen 49. Neohřálo se příliš dlouho, už v roce 1978 se na BMW M1 objevily tři skloněné pruhy ve stejných barvách, opírající se o písmeno M. Modrá barva symbolizuje BMW, červená závodění a fialová jejich spojení.
Kromě speciálních znaků dále BMW v roce 2022 nabídne svým zákazníkům možnost výběru z 50 různých speciálních laků, které reprezentují dlouhou historii divize M. Mezi tyto vybrané barvy patří třeba žlutá Dakar Yellow, oranžová Fire Orange, fialová Daytona Violet, modrá Macao Blue, červená Imola Red nebo modrá Frozen Marina Bay Blue.
Ještě ostřejší. BMW M135i prošlo dílčí modernizací
Logo, které bude potenciálním zákazníkům k dispozici, obsahuje vzájemně posunuté půlkruhy v modré, fialové a červené barvě a bylo poprvé použito v roce 1973 na závodním vozu BMW Motorsport GmbH, které vzniklo o rok dříve. V roce 1978 se pak logo objevila na BMW M1. Postupem času se logo stalo ochrannou známkou.
Mimo staronového loga a velkého výběru laků si BMW na rok 2022 připravilo i velkou řadu novinek. Fanoušci německé automobilky se mohou těšit třeba na premiéru BMW M3 Touring nebo speciální verzi BMW M4 Coupé. V příštím roce na trh také dorazí nástupce BMW M2 a kupředu se má posunout i elektrifikovaná divize M.