Článek
Vysoká rozpracovanost nesouvisí podle zaměstnanců s dodavatelskými firmami, ale právě s problémy se softwarem a hardwarem vozů.
„Připravenost vozu do výroby je ve velmi žalostném stavu. Nová octavia i nový elektromobil Enyaq se dovyvíjí až v sériové výrobě, na tom to stojí i padá zároveň,” napsal časopis Škodovácký odborář, který cituje dopis zaměstnanců.
U předchozí generace octavie bylo podle zaměstnanců mazání chybových pamětí otázkou dvou až pěti minut, ale u nové octavie se totéž dělá 30 minut. „A to způsobuje zacpávání testovacích válců a výpravny, která nemá infrastrukturní podmínky pro tento typ vozu s takovou architekturou,” uvedl týdeník.
První jízda s novou Škodou Octavia: Superb má problém
„Stále přetrvává nedostatek příslušné motorizace a navíc se k tomu přidaly velké problémy se softwarem. Nedostatek motorizace jsme se snažili v minulosti řešit zpětně výrobou A7 combi (předchozí model octavie třetí generace), ta však již byla ukončena,” napsal týdeník.
Zaměstnanci jsou prý nervózní a naštvaní, u jednoho vozu se podle Škodováckého odboráře chybová paměť mazala třeba i 3,5 hodiny. „Nikdy jsme se na hale s tímto nesetkali a je to tady pro lidi psychicky velmi ubíjející s nejistotou, co bude dál,” uvedl Škodovácký odborář.
Nová Škoda Enyaq ukazuje svítící masku, díky které ji ve tmě rozhodně poznáte
Problémy podle zaměstnanců nejsou jen s novou octavií, ale také s připravovaným čistě elektrickým SUV Enyaq. „Nový elektromobil Enyaq například ani teď, v nulté sérii, není schopen pokračovat z montážní linky v přímém toku, ale musí se odstavit a až průměrně po třech hodinách věnování se problematice softwaru může pokračovat v toku na další funkční zkoušky,” píše týdeník.
„Publikovaný článek nebudeme komentovat. Nová Octavia je vůz, který našim zákazníkům nabízí nejmodernější technologie. Naše modely vylepšujeme po celou dobu jejich životního cyklu s cílem poskytnout zákazníkům spolehlivou a bezpečnou mobilitu,” sdělil na dotaz Novinek tiskový mluvčí Škody Auto ČR Pavel Jína.
Trable s eCall i dodávkou dílů
Škoda Auto v polovině května přerušila dodávky nové octavie kvůli problémům se softwarem přenášejícím data asistenta tísňového volání eCall. Dodávky opět obnovila v červnu.
Další známou překážkou ve výrobě Octavie byl v červenci nedostatek dílů. Během koronavirové pandemie se zastavila výroba u řady dodavatelů a Škoda tak musela nedokončené vozy skladovat, dodělávat je později.
Škodovce se nakupily nedokončené octavie a fabie, čeká se na díly
Cena nové generace Škody Octavia začíná na 456 900 korun u typu karoserie liftback. Je to o šest tisíc korun více než u základního modelu předchozí generace. V nejlevnější základní specifikaci má octavia motor 1,0 TSI o výkonu 81 kW (110 k) s šestistupňovou manuální převodovkou.
Crossover Enyaq je prvním vozem Škody na elektrické modulární platformě MEB. Na oficiální premiéru se chystá 1. září v Praze a vozy pro zákazníky mají z Mladé Boleslavi podle dřívějších vyjádření sjíždět ještě do konce roku. Nezvykle ze stejného pásu, jako konvenční automobily, což si vyžádalo velké úpravy výrobního procesu.
První jízda se Škodou Enyaq: Jedna z největších revolucí v historii značky
Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává 39 000 lidí, z toho v ČR téměř 34 000.