Hlavní obsah

Připravenost vozu pro výrobu je žalostná, stěžují si škodováci na novou octavii

Aktualizováno

Poslední model octavie není podle zaměstnanců Škody Auto dostatečně připravený pro sériovou výrobu. Uvedli, že se potýkají s problematickým softwarem. Odstraňování jeho chyb je zdlouhavé, každý den se tak navyšuje rozpracovanost o stovky vozů, uvedl ve čtvrtek týdeník Škodovácký odborář. Automobilka článek v odborářském tisku odmítá komentovat.

Foto: Petr Horník, Právo

Škoda Octavia Combi 2,0 TDI DSG

Článek

Vysoká rozpracovanost nesouvisí podle zaměstnanců s dodavatelskými firmami, ale právě s problémy se softwarem a hardwarem vozů.

„Připravenost vozu do výroby je ve velmi žalostném stavu. Nová octavia i nový elektromobil Enyaq se dovyvíjí až v sériové výrobě, na tom to stojí i padá zároveň,” napsal časopis Škodovácký odborář, který cituje dopis zaměstnanců.

U předchozí generace octavie bylo podle zaměstnanců mazání chybových pamětí otázkou dvou až pěti minut, ale u nové octavie se totéž dělá 30 minut. „A to způsobuje zacpávání testovacích válců a výpravny, která nemá infrastrukturní podmínky pro tento typ vozu s takovou architekturou,” uvedl týdeník.

První jízda s novou Škodou Octavia: Superb má problém

AutoMoto

„Stále přetrvává nedostatek příslušné motorizace a navíc se k tomu přidaly velké problémy se softwarem. Nedostatek motorizace jsme se snažili v minulosti řešit zpětně výrobou A7 combi (předchozí model octavie třetí generace), ta však již byla ukončena,” napsal týdeník.

Zaměstnanci jsou prý nervózní a naštvaní, u jednoho vozu se podle Škodováckého odboráře chybová paměť mazala třeba i 3,5 hodiny. „Nikdy jsme se na hale s tímto nesetkali a je to tady pro lidi psychicky velmi ubíjející s nejistotou, co bude dál,” uvedl Škodovácký odborář.

Nová Škoda Enyaq ukazuje svítící masku, díky které ji ve tmě rozhodně poznáte

AutoMoto

Problémy podle zaměstnanců nejsou jen s novou octavií, ale také s připravovaným čistě elektrickým SUV Enyaq. „Nový elektromobil Enyaq například ani teď, v nulté sérii, není schopen pokračovat z montážní linky v přímém toku, ale musí se odstavit a až průměrně po třech hodinách věnování se problematice softwaru může pokračovat v toku na další funkční zkoušky,” píše týdeník.

„Publikovaný článek nebudeme komentovat. Nová Octavia je vůz, který našim zákazníkům nabízí nejmodernější technologie. Naše modely vylepšujeme po celou dobu jejich životního cyklu s cílem poskytnout zákazníkům spolehlivou a bezpečnou mobilitu,” sdělil na dotaz Novinek tiskový mluvčí Škody Auto ČR Pavel Jína.

Trable s eCall i dodávkou dílů

Škoda Auto v polovině května přerušila dodávky nové octavie kvůli problémům se softwarem přenášejícím data asistenta tísňového volání eCall. Dodávky opět obnovila v červnu.

Další známou překážkou ve výrobě Octavie byl v červenci nedostatek dílů. Během koronavirové pandemie se zastavila výroba u řady dodavatelů a Škoda tak musela nedokončené vozy skladovat, dodělávat je později.

Škodovce se nakupily nedokončené octavie a fabie, čeká se na díly

AutoMoto

Cena nové generace Škody Octavia začíná na 456 900 korun u typu karoserie liftback. Je to o šest tisíc korun více než u základního modelu předchozí generace. V nejlevnější základní specifikaci má octavia motor 1,0 TSI o výkonu 81 kW (110 k) s šestistupňovou manuální převodovkou.

Crossover Enyaq je prvním vozem Škody na elektrické modulární platformě MEB. Na oficiální premiéru se chystá 1. září v Praze a vozy pro zákazníky mají z Mladé Boleslavi podle dřívějších vyjádření sjíždět ještě do konce roku. Nezvykle ze stejného pásu, jako konvenční automobily, což si vyžádalo velké úpravy výrobního procesu.

První jízda se Škodou Enyaq: Jedna z největších revolucí v historii značky

AutoMoto

Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává 39 000 lidí, z toho v ČR téměř 34 000.

Související články

Výběr článků

Načítám