Článek
Když se v roce 2012 přestala vyrábět Mazda RX-8, svět přišel o sporťák s unikátním Wankelovým motorem, který si našel řadu fanoušků. Další spousta z nich ale RX-8 moc neuznávala kvůli čtyřdveřové karoserii a za skutečný konec považují rok 2002, kdy skončila výroba modelu RX-7.
Mazda od té doby občas představí nějaký koncept sportovního auta, ale tím to vždy končí, přinejmenším prozatím, a MX-5 zůstává v nabídce osamocena. A tak se filipínský designér Enoch Gabriel Gonzales pustil do vlastní vize toho, jak by mohl nový větší sporťák Mazdy vypadat.
Svou kreaci nazval RX-7 a nutno říci, že poslední existující RX-7 generace FD dost připomíná. Jedním z míst je oblouk zadních světel nebo téměř oválný tvar „skleníku”, tj. prosklené části kabiny.
„Spousta prvků pochází z konceptu RX-Vision, představeného v roce 2015,” říká Gonzales.
„Maska chladiče a světlomety jsou také výrazně níž než u současných produkčních mazd a logo je nad maskou, což připomíná původní RX-7. Také jsem přidal originální detail, který nazývám ‚oční důlek‘. Je to prolis nad světlomety, který připomíná zavřená světla, jaká byla v 80. letech trendem,” vysvětluje dále.
Jak to už u takových kreací bývá, šance na výrobu auta na obrázcích se limitně blíží nule. Přesto Mazda nevzdává snahu přinést světu sporťák větší, než je MX-5.
Podle posledních zvěstí, které přinesl web Jalopnik s odkazem na zdroj spojený s automobilkou Mazda, je v běhu vývoj sériového modelu z konceptu RX-Vision, který by měl být označený RX-9.
Navzdory tomu, že s označením RX byl vždy spojený Wankel, ale má v tomto modelu pracovat obyčejný řadový šestiválec, založený na stávající architektuře motorů SkyActiv.