Článek
Čtyřistašestka nedávno prošla řadou změna a úprav. V Peugeotu však vědí, že nelze usnout na vavřínech a tak do Franfkurtu přiváží koncept 407 Elixír. Vůz dynamického vzhledu nevybočuje z nastaveného koncepčního směru, kdy téměř všechny do této doby zveřejněné studie připomínají svými tvary dešťové kapky. Nicméně i přes určitou podobnost si v detailech samozřejmě uchovává svou unikátnost.
Přední části vozu dominuje neohraničená čelní maska s robustním logem lva. Protáhlé přední světlomety se zařezávají do bočních linií karoserie. Elixíru nechybí panoramatická prosklená střecha. Vůz je pak ukončen mohutnou zádí. Zajištění optimální přilnavosti a vedení téměř pětimetrového vozu je řešeno úhlem sklonu boků karoserie, jakož i geometrií s lehce negativním odklonem kol a pneumatikami s rozměrem 21 palců.
Čtyřistasedmička byla koncipována tak, aby poskytla nejvyšší možnou míru komfortu čtyřem cestujícím. Z pohledu pasivní bezpečnosti nabízí ochranu devíti airbagy, mimo jiné i airbagem zabudovaným ve sloupku volantu, který chrání v případě čelního nárazu dolní končetiny řidiče.
Základní rozměry koncepčního vozu 407 Elixír | |
Délka: | 4734 mm |
Šířka: | 1920 mm |
Výška: | 1400 mm |
Rozvor: | 2725 mm |
Přední rozchod: | 1646 mm |
Zadní rozchod: | 1684 mm |
Převis přední/zadní: | 1061/948 mm |
Pod protáhlou kapotou burácí nový vznětový šestiválec HDI o obsahu 2,7 litru s označením DT17. Studie se pyšní výkonem 148 kW a největším točivým momentem 440 Nm. O převod rychlostních stupňů pečuje sekvenční převodové ústrojí typu Tiptronic System Porsche, které umožňuje zvolit stoprocentně automatický režim nebo sekvenční s manuální.