Článek
Pětačtyřicet let už uplynulo od smrti zpěváka Elvise Presleyho, jemuž nikdo neřekne jinak než „král“. Rock'n'rollový umělec měl převelice úspěšnou, ale poměrně krátkou kariéru zakončenou brzkou smrtí. Když ale Elvis ještě žil, měl mimo zpívání ještě jednu vášeň. Nade vše miloval auta.
Během své vojenské služby v Německu v letech 1958 až 1960 například Presley vlastnil poměrně vzácné dvoumístné BMW 507 s výrobním číslem 70079. Auto se po jeho odletu zpět do USA na padesát let ztratilo, aby se poté našlo v naprosto otřesném stavu. Historie auta ale znamenala velký potenciál, a tak došlo ke kompletní renovaci.
Německá firma nabízí renovované a upravené brouky. Za 14 milionů
Elvis vůz v péřově bílé barvě uviděl poprvé ve Frankfurtu a hned si jej v tamním dealerství koupil. Předtím už ale auto vlastnil německý závodník Hans Stuck, který v něm objel celou Evropu, vyhrál několik soutěží a navštívil třeba i belgického krále Baudouina. Mimo to si auto ještě před Elvisem zahrálo třeba v německém bijáku Hula-Hopp Conny.
Zpěvák následně auto používal na cesty ze svého domu na základnu Friedberg, často ale měl v patách prakticky neodbytné fanynky, které mu na bílý lak psaly svými rtěnkami zamilované vzkazy. Aby tomu zpěvák předešel, přelakoval auto na červenou barvu. Povídá se přitom, že z toho ale velkou radost neměl.
Po svém návratu Elvis auto převezl do USA, kde jej v New Yorku prodal a už nikdy znovu neviděl. Za 4500 dolarů ho tamní dealer vozů Chrysler prodal do rukou rozhlasového moderátora Tommyho Charlese.
V Alabamě začala jeho nejdramatičtější cesta, protože se z něj stal závoďák. Pod jeho kapotou se například objevil nový motor V8, nová náprava, převodovka nebo i budíky. Po třech letech Charles vůz prodal, ale už tehdy byl k nepoznání.
Auto nakonec skončilo v Kalifornii, kde jej zakoupil Jack Castor, který ho původně chtěl zrestaurovat, ale nikdy na to nesehnal peníze. Proto auto uložil do své stodoly mezi dýně, kde dlouhá desetiletí čekalo na znovuobjevení. V roce 2014 si pak Castor všiml článku novinářky Jackie Jouretové v časopisu Bimmer, která po autě pátrala spolu s BMW Group Classic. Zvedl proto telefon a zavolal do redakce s tím, že zmiňované auto má doma v garáži. Pátrání, které probíhalo od roku 2006, tak bylo u konce.
Auto pak putovalo do Německa, kde došlo ke kompletní renovaci do původního stavu. Řada dílů musela být znovu vyrobena ať už tradičně nebo pomocí 3D tisku. Pod kapotu se vrátil i osmiválcový motor o objemu 3,2 litru a prakticky všechny další díly včetně kožených sedadel s výplní z pružin a kokosové rohože.
Auto se pak poprvé představilo v roce 2016 na slavné Concours d'Elegance v Pebble Beach a od té doby je jedno z nejpůsobivějších aut, které kdy Elvis vlastnil, znovu mezi námi. Snad už napořád.