Hlavní obsah

Přesun Škody Superb na Slovensko má zachránit budoucí fabii kombi i výrobu kodiaqu v ČR

Výroba SUV Škoda Kodiaq zůstane v České republice, vyrábět se bude nadále v Kvasinách na Rychnovsku. Dříve se spekulovalo o možném přesunu jeho výroby do Německa. Nadále se bude vyrábět i Fabia ve verzi kombi. Uvádí to ČTK s odvoláním na důvěryhodný zdroj. Zároveň potvrdil, že se výroba nové generace modelu Superb přesune do Bratislavy, kde se bude vyrábět spolu s Volkswagenem Passat. Vývoj obou aut bude v Mladé Boleslavi.

Foto: Škoda Auto

Škoda Kodiaq

Článek

Přesunem výroby superbu si podle zdroje automobilka v Česku uvolní kapacity, bude tak možné vyrábět více ostatních modelů. Firma to může využít například k rozšíření výrobní kapacity SUV modelů Kodiaq a Karoq, zkrátí se tak čekací doba pro zákazníky.

Přesun superbu zachránil i výrobu modelu Fabia ve verzi kombi, spekulovalo se o tom, že se nadále bude vyrábět pouze hatchback, jak upozornily například škodovácké odbory.

Povšík: Koncern VW Česku ukradl nejziskovější vlajkovou loď

AutoMoto

„Vývoj obou aut (superb a passat) bude v Boleslavi, práce s přidanou hodnotou tak zůstává v České republice,” řekl zdroj. Firma se podle něj dlouhodobě potýká s poptávkou převyšující možnost výroby v České republice.

Díky přesunu superbu se tak uvolní kapacita pro výrobu SUV Kodiaq, který je pro firmu vysoce profitabilní. Modely rodiny passat, do které spadá i superb, se měly podle staršího rozhodnutí koncernu Volkswagen vyrábět v Kvasinách.

Podle zdroje je ale pro automobilku výhodnější vyrábět pouze vlastní modely, díky přesunu tak nebude muset Škoda vyrábět passaty, které prodává Volkswagen, ale ziskovější bude výroba právě SUV Kodiaq.

Nová Škoda Fabia dorazí příští rok, obejít se má bez elektromotorů

AutoMoto

„Potvrzuji, že kodiaq zůstane v ČR. A zároveň bude fabia kombi, získáme model, který už neměl být,” uvedl důvěryhodný zdroj. Nový superb by se měl začít vyrábět v roce 2022.

Přesun jeho výroby do Bratislavy kritizují odbory. „Koncern Volkswagen Česku ukradl nejziskovější vlajkovou loď,” řekl odborový předák Jaroslav Povšík.

Představenstvo Škody Auto za zachování výroby superbu podle něj málo bojovalo, podle jeho názoru i z obav o funkci. Firmy se nezastala ani vláda, uvedl Povšík.

Výběr článků

Načítám