Hlavní obsah

Přes 800 koní s nebem nad hlavou. Mercedes SL dostal plug-in hybridní pohon

Tradiční roadster od Mercedesu je tu ve své vůbec nejvýkonnější verzi. K výkonu 600 kW, 816 koňských sil, si pomáhá elektromotorem. Prim však stále hraje osmiválec.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance

Článek

Aktuální SL je k mání s dvoulitrovým čtyřválcem označeným jako 43 a dvěma verzemi čtyřlitrového osmiválce s pohonem všech kol, které si říkají 55 4Matic+ a 63 4Matic+.

Nová varianta má složitější název i techniku. Mercedes-AMG SL 63 S E Performance 4Matic+ vychází ze zmíněné verze 63, ale k osmiválci o výkonu 450 kW, 612 koní, a točivém momentu 850 Nm přidává také plug-in hybridní ústrojí. Systémový výkon činí 600 kW, 816 koní. Maximální systémový točivý moment se pohybuje mezi 1 080 a 1 420 Nm.

To vše v roadsteru s uspořádáním sedadel 2+2. Mercedes sice ještě nezveřejnil hmotnost novinky, SL 63 už váží nemalých 1 970 kg a podobná konverze na plug-in hybrid u čtyřdveřového AMG GT přidává 260 kg, ale i tak zrychlení z nuly na 100 km/h zabere elektrifikovanému SL pouhých 2,9 sekundy a maximální rychlost činí 317 km/h.

Elektrická část pohonu od AMG je inspirována ve formuli 1 a nejde tu primárně o elektrický dojezd nebo ekologii, ale o výkon a jeho rychlé podání.

Baterie má kapacitu 6,1 kWh, trvalý výkon 70 kW a špičkový výkon 150 kW. Nabíjení probíhá prostřednictvím instalované palubní nabíječky 3,7 kW se střídavým proudem na nabíjecí stanici, wallboxu nebo domácí zásuvce. Čistě elektrický dojezd činí 13 kilometrů.

Standardem pro vrcholnou motorizaci je podvozek s aktivními stabilizátory a karbon-keramické brzdy. Vzhledově se od verze 63 zásadně neliší, ale upozorní na sebe zásuvkou v zadním nárazníku. Ceny zatím české zastoupení nezveřejnilo.

Extrémní výkon a 12 km na elektřinu. Čtyřdveřový Mercedes-AMG GT dostal k osmiválci i elektromotor

AutoMoto

Mercedes CLE přijíždí ve verzi od AMG, má elektrifikovaný šestiválec

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám