Hlavní obsah

Přes 400 koní do malého SUV

Audi Q3 není žádný terénní obr, není to sportovní auto a i mezi SUV je to takový menší kousek. Jenže už tovární RS Q3 z něj dělá vysokonohého sporťáka a úprava od firmy ABT pak už raketu na kolech.

Foto: ABT

ABT Audi RS Q3

Článek

Sportovně laděné vozy RS z produkce Audi jsou pěkně ďábelské. Třeba právě Audi RS Q3 nabídne ze svého motoru 2.5 TFSI výkon 250 kW (340 koní) a točivý moment 450 Nm při 1600 ot./min.

Zrychlit z 0 na 100 km/h zvládne za 4,8 sekundy. Maximální rychlost je samozřejmě omezena na 250 km/h. To je už hodně pěkný sporťáček, v tomhle případě i s vysokým podvozkem.

Foto: ABT

ABT Audi RS Q3

Jenže pro firmu ABT z německého Kemptenu je to málo. A tak přišla na řadu úprava, která posune výkon do jiných dimenzí. Výkon je změnou softwaru, výfuku, optimalizace sání a několika dalších zásahů zvýšen na 301 kW (410 koní) a točivý moment zvedl svou křivku na 530 Nm.

Ale to všechno není jen tak nějaký tuning nasazený doma v garáži. Tyhle úpravy mají schválení TÜV a také záruku ABT.

Foto: ABT

ABT Audi RS Q3

Samozřejmě, že zájemci o tuning ocení i rozsáhlé možnosti nákupu spoilerů, prahů nebo kol. Na uvedeném modelu jsou nová kola AUT DR21, která v kompletu s pneumatikami vyjdou na 5760 eur, tedy 155 520 Kč.

Za koly, která jsou navíc nasazena za distančními podložkami, zvětšující rozchod kol o 15 nebo 25 mm, pak může být změněné pružení. V tomto případě jde o stavitelné tlumiče s rozsahem změny 15 až 45 mm.

Pokud si budete chtít auto nebo jakoukoli samostatnou část objednat, v konfigurátoru firmy si ji najdete, zaškrtnete a odešlete na server ABT. Pak vás zkontaktuje prodejce, který vám teprve řekne, kolik bude daný díl a úprava stát.

Související témata:

Výběr článků

Načítám