Článek
Vůz, který prozatím nese interní označení Lambda, měl původně dorazit na trh jako hybrid. Čínská firma Geely, která se zavázala, že z Lotusu opět udělá jednu z nejluxusnějších značek na světě, ovšem rozhodla, že SUV dorazí s čistě elektrickým pohonem. Výroba a prodej se rovněž zaměří právě i na Čínu, kde trh s luxusními elektromobily strmě roste.
Další díl pohádky? Lotus Esprit se má konečně vrátit jako pětisetkoňový hybrid
Poprvé se o SUV od Lotusu začalo mluvit už v roce 2016, kdy ještě automobilce šéfoval Jean-Marc Gales. Od té doby se ale leccos změnilo a z původního plánu na hybridní pohon sešlo. V Číně se například za minulý rok prodalo více než jeden milion elektromobilů a tamní firma Geely, která Lotus vlastní, rozhodla, že elektřina je ten pravý směr pro Lotus „Lambda“.
Výrobce předpokládá, že největší zájem o chystané SUV budou mít zákazníci v USA, a právě i v Číně. Ještě před Lambdou chce Lotus představit nástupce legendárního modelu Esprit se šestiválcovým motorem. Ten na trh dorazí v příštím roce. Vyrábět se přitom bude v továrně Hethel v Norfolku, kde Lotus sídlí od svého počátku.
Elektrický Lotus Evija s výkonem téměř 2000 koní už řádí na okruhu
SUV se bude s největší pravděpodobností vyrábět v továrně Geely v čínském městě Wu-chan, kterou firma před časem dokončila. Výstavba stála přibližně 30 miliard korun a výrobní kapacita závodu je 150 000 vozů ročně. Možné ale je, že se bude SUV vyrábět i v jiných továrnách, a to v závislosti na poptávce.
Podle serveru Autocar bude základem SUV Lambda architektura firmy Geely. Cílem je, aby měl vůz elektrický dojezd až 600 kilometrů, což je ambiciózní číslo. Vlajková loď Lotusu pak má nabídnout výkon až 750 koňských sil. Co se ceny týče, ta ještě není zdaleka stanovená. Vůz by měl dorazit v roce 2022 a prodeje začít o rok později.