Článek
Lexus je na evropském trhu už stálicí. Tahle luxusní značka patřící Toyotě už tu má mnoho stálých a spokojených zákazníků. Jenže teď to vypadá, že noví zákazníci, kteří hledají zajímavější cesty, zákazníky Lexusu trumfnou. Schyluje se totiž k tomu, že Tesla jej v prodejích překoná.
Zajímavá je na tom skutečnost, že Tesla tady prudce zvyšuje prodeje i bez nejlevnějšího Modelu 3, který má být tahounem firmy. Problémy s naběhnutím výroby pomalu položily americkou firmu na lopatky a utáhly přísun do Evropy. Takže všechna ta skvělá čísla jsou jen za Model S a Model X.
A kolik to bude? Zatím se to ještě neví úplně přesně, ale nové registrace vozidel Lexus v zemích evropské osmadvacítky se dle ACEA pohybovaly v září na čísle 4837 a 31 714 vozidel za prvních devět měsíců tohoto roku. Tato čísla také ukazují, že Lexus poněkud ztrácí. Září letošního roku je o deset procent horší než toho minulého. Americká agentura pro mezinárodní rozvoj pak ukazuje čísla distribuce Tesly do Evropy o kus lepší, než je výše uvedené číslo za devátý měsíc.
To ovšem nemůžeme zcela přímo porovnávat, protože automobily dodané nejsou to samé jako registrace, ale vzhledem k tomu, že Tesla zde nemá žádné centrální distribuce, a tedy není ani zařazena v ACEA, jde prakticky o vozy na objednávku.
Za prvních devět měsíců ale ještě Tesla ztrácí na Lexus 10 000 vozidel, což se může ale rychle srovnat ve chvíli, kdy bude nasazen Model 3.