Hlavní obsah

Volkswagen názorně předvedl, jak nemá vypadat aprílový žert

Volkswagen přiznal, že zpráva o přejmenování značky na americkém trhu na Voltswagen of America byl jen aprílový žert a marketingový tah. Potvrdil tak informaci, kterou dříve přinesla agentura Reuters.

Foto: Volkswagen

Logo Voltswagenu

Článek

Když člověk čte prvního dubna zprávy, nikdy si nemůže být jistý, jestli se zrovna nejedná o „apríla”. Jenže když ty zprávy čtete o dva dny dřív, i zpráva o přejmenování americké divize německé automobilky Volkswagen na Voltswagen může být přijata jako pravdivá, jak se taky stalo v podstatě na celém světě.

Automobilka tak chtěla nazývat elektromobily ve své americké nabídce, zatímco konvenčním modelům mělo zůstat jméno Volkswagen. Cílem mělo být zdůraznění snahy firmy na poli elektromobility.

Volkswagen napsal, že se v USA přejmenuje na Voltswagen

AutoMoto

Jak ale automobilka přiznala, změna byla skutečně aprílovým žertem a nic takového v plánu není. „Společnost Volkswagen of America nebude měnit název na Voltswagen. Zpráva o přejmenování byla v duchu aprílového žertu. Měla přitáhnout pozornost k uvedení elektromobilu ID.4 na trh a naznačit náš závazek, přinést elektrická auta všem,” uvedl mluvčí firmy.

Jméno Volkswagen znamená „lidový vůz” a první auto téhle značky, které do popkultury i povědomí automobilových fanoušků vstoupilo jako Brouk, příp. něm. Käfer, vznikalo jako vůz pro široké masy lidí – proto „lidový vůz”. Aprílový název vyměnil lid („Volk”) za jednotku napětí, tedy volt.

Související články

Volkswagen poutá na crossover Taigo

Německá automobilka z Wolfsburgu ukazuje první nákresy modelu Taigo. Půjde o sportovně střižený crossover segmentu B se svažující se střechou ve stylu...

Výběr článků

Načítám