Hlavní obsah

Přehled aut s nejlepším a nejhorším vytápěním

Novinky, Martin Žemlička

Německý autoklub ADAC otestoval účinnost vytápění v automobilech. Cílem bylo zjistit, jak rychle se vyhřeje kabina z minus deseti stupňů na příjemných 22 stupňů Celsia.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Zima je náročná nejenom pro řidiče...

Článek

Sednout si ráno do auta, které stálo venku při minus deseti či minus patnácti stupních, není nic příjemného. Ani pro posádku ani pro samotné auto, které má studený motor a neohřáté provozní kapaliny a posádka od něj chce, aby začalo co nejdříve topit. Německý autoklub ADAC udělal test – zkoumal, za jak dlouho se kabina vozu vytopí z mrazivých minus deseti stupňů na příjemných dvaadvacet.

Jak se dalo předpokládat, nejlepšího výsledku dosáhly vozy s malou kabinou a co nejvýkonnějším motorem, nejlépe atmosférickým, a s vysokým zdvihovým objemem. Naopak, nejhůře dopadla auta s velkou kabinou (kombi, MPV, SUV) a s dieselovým motorem, který zpočátku bere teplo posádce ve svůj prospěch.

Nejlepšího výsledku, dosáhl supersportovní Mercedes-Benz SLS AMG, který se na 22 stupňů vytopil za devět minut. Také druhou a třetí příčku obsadily silné benzínové mercedesy – E 500 Coupé a S 400 Hybrid (shodně vepředu a vzadu 9, respektive 11 minut). Překvapením je na čtvrtém místě dieselové Volvo S60 D5, které dosáhlo – stejně jako vítěz - výtečného času devíti minut (na předních i zadních sedadlech), ale od ADACu dostalo o něco horší celkové hodnocení.

Škodovky si vedly průměrně až podprůměrně, nejrychleji se z testovaných škodovek ohřejete v Superbu kombi s motorem 1,8 TSI (přední sedadla 12, zadní 15 minut). Fabia s motorem 1,2 TSI dosáhla času 10 a 12 minut. Bídně dopadla Fabia Combi 1.6 TDI – vepředu se cestující ohřejí až za 23, vzadu dokonce až za 27 minut.

Výsledky celého testu najdete na stránkách ADACu (PDF soubor).

Výběr článků

Načítám