Článek
Sednout si ráno do auta, které stálo venku při minus deseti či minus patnácti stupních, není nic příjemného. Ani pro posádku ani pro samotné auto, které má studený motor a neohřáté provozní kapaliny a posádka od něj chce, aby začalo co nejdříve topit. Německý autoklub ADAC udělal test – zkoumal, za jak dlouho se kabina vozu vytopí z mrazivých minus deseti stupňů na příjemných dvaadvacet.
Jak se dalo předpokládat, nejlepšího výsledku dosáhly vozy s malou kabinou a co nejvýkonnějším motorem, nejlépe atmosférickým, a s vysokým zdvihovým objemem. Naopak, nejhůře dopadla auta s velkou kabinou (kombi, MPV, SUV) a s dieselovým motorem, který zpočátku bere teplo posádce ve svůj prospěch.
Nejlepšího výsledku, dosáhl supersportovní Mercedes-Benz SLS AMG, který se na 22 stupňů vytopil za devět minut. Také druhou a třetí příčku obsadily silné benzínové mercedesy – E 500 Coupé a S 400 Hybrid (shodně vepředu a vzadu 9, respektive 11 minut). Překvapením je na čtvrtém místě dieselové Volvo S60 D5, které dosáhlo – stejně jako vítěz - výtečného času devíti minut (na předních i zadních sedadlech), ale od ADACu dostalo o něco horší celkové hodnocení.
Škodovky si vedly průměrně až podprůměrně, nejrychleji se z testovaných škodovek ohřejete v Superbu kombi s motorem 1,8 TSI (přední sedadla 12, zadní 15 minut). Fabia s motorem 1,2 TSI dosáhla času 10 a 12 minut. Bídně dopadla Fabia Combi 1.6 TDI – vepředu se cestující ohřejí až za 23, vzadu dokonce až za 27 minut.
Výsledky celého testu najdete na stránkách ADACu (PDF soubor).