Článek
Nové Ducato představené v polovině května [celá zpráva], navržené stylistickým centrem Fiatu (Centro Stile Fiat), je výrazné svými originálními tvary. Toto nové řešení užitkového vozidla bylo inspirované liniemi vysokorychlostních vlaků. Nárazník je dělen na tři části, aby se zajistily nižší náklady na opravu či výměnu v případě nehody a také - v některých zemích i nižší náklady na pojištění. Také sklon čelního okna nabízí jeden z nejlepších součinitelů odporu vzduchu v dané kategorii (0,31) přičemž ostré a pravoúhlé linie přispívají ke zvětšení nákladového prostoru.
Pro dobrý výhled
Uvnitř vozidlo nabízí lineární elegantní stylové řešení, které charakterizují nové barvy, potahové látky a sedadla, výtvarné řešení přístrojové desky a dveřních panelů podle provedení vozidla. Prostor pro cestující se chlubí dobrým výhledem, který je dosažen bohatým prosklením. Nová přístrojová deska je elegantní a praktická. Na všechno lze snadno dosáhnout a na všechno je dobře vidět, což ulehčuje řízení a zmenšuje možnost odvádění pozornosti řidiče.
Pro hodně nákladu
Nový Fiat Ducato zvětšil svou velikost (větší objem) a také nosnost (celkovou hmotnost a užitečné zatížení): nyní jsou k dispozici verze s celkovou hmotností až 4 tuny a užitečným zatížením až 2 tuny. A k tomu dodávková vozidla s využitelným objemem až 17 kubických metrů a vnitřní délkou přes 4 metry. Nové Ducato je stavěno tak, aby bylo možné zboží nakládat a vykládat s co nejmenšími obtížemi, zčásti díky menší výšce spodní hrany nákladací plochy od země, která byla snížena z dřívějších 56 na 53 centimetrů.
Nové lehké užitkové vozidlo Fiatu se vyznačuje také sníženými provozními náklady: bylo dosaženo významného snížení spotřeby paliva (až o 16 % proti současnému modelu Ducata), prodloužením servisních intervalů (až na 45 000 km).
Pro vyšší výkony
Zákazníci, kteří používají dodávky jako pracovní nástroj, dávají přednost především spolehlivosti a nízké spotřebě paliva. Z tohoto důvodu se nový model liší od předchozí verze tím, že nabízí tři šestnáctiventilové vznětové motory s přímým vstřikováním paliva typu common-rail, přeplňované turbodmychadlem, a to: 2.2 Multijet (74 kW), 2.3 Multijet (88 a 96 kW, přičemž verze 95 kW se používá jen pro kempinková vozidla) a 3.0 Multijet (116 kW). Všechny tyto motory splňují požadavky Euro 4 a kombinují se s novými pěti- nebo šestistupňovými převodovkami. Nabízejí vyšší točivý moment (od 250 do 400 N.m) při nízkých otáčkách, což znamená rychlejší rozjezd a větší živost.
Pro lepší výběr
Rozměrová řada je velmi široká, stejně jako nabídka různých variant zadní části. Tradiční je samozřejmě prodej pouze podvozků s budkou řidiče určené k dostavbě (od 499 000 Kč bez DPH), nejvíce však asi bude podnikatele zajímat cena klasické dodávky. V nejmenší verzi (3,0 t, nosnost 1,1 t, objem nákl. prostoru 8,0 metrů kubických) s motorem 2,2 Multijet/74 kW přijde na 549 900 Kč.