Článek
Svět se o smrti „il Commendatora”, jak se Ferrarimu říkalo, však nedozvěděl hned. Na Enzovu žádost ohlásila rodina úmrtí až o dva dny později. Když se totiž Enzo 18. února 1898 v italské Modeně narodil, zuřila sněhová bouře, a jeho otec Alfredo se tak dostal na matriku až o dva dny později.
Ferrari miloval auta už od dětství, kdy ho otec spolu s bratrem Dinem brával na automobilové závody. Po první světové válce se k závodění skutečně dostal a první velký úspěch měl formu stříbrné příčky v závodě Targa Florio v roce 1920. Jel tehdy na voze značky Alfa Romeo.
V roce 1929 založil závodní tým Scuderia Ferrari, který používal auta stejné značky. Jedním z jeho nejslavnějších vozů se stala Alfa Romeo Tipo B Monoposto ve 30. letech. [celá zpráva]
Už tato stáj měla ve svém logu černého vzpínajícího se hřebce na žlutém pozadí. Toto logo v roce 1947 Ferrari použil i pro svou vlastní automobilku - a ta se od té doby stala největší legendou ve světě aut.
Ovšem zejména pro úspěchy na závodní dráze. Nejvíc titulů mistra světa formule 1 získal tým Ferrari, a to jak mezi jezdci, tak i mezi konstruktéry. A nejvíce titulů v jednom týmu získal sice Němec Michael Schumacher, ale na monopostu Ferrari.
Enzo Ferrari se jednou nechal slyšet, že závodění musíte obětovat úplně všechno. A údajně říkával, že staví silniční auta jen proto, aby mu vydělala dost peněz na závodění. A právě proto je Ferrari značkou, kterou zná nejen každý fanoušek motorismu, ale snad úplně každý člověk, i když ho auta nezajímají.
„Když si to dokážete představit, dokážete to i udělat,” bylo jedno z jeho nejoblíbenějších mott. A není pochyb o tom, že měl schopnost své ideje přetavit v realitu.
Nikdy si nebral dovolenou. Říkával, že nejlepší dovolená pro něj je, když jsou všichni ostatní na dovolené a on může sám pracovat v dílně. A když už strávil půldenní volno na pobřeží Jadranu, po cestě domů se zastavil v továrně, aby si zapsal případné nápady a zkontroloval, že všechno běží, jak má.
Jak nejen fanoušci značky jistě vědí, automobilka po svém zakladateli v roce 2002 pojmenovala vůz. Nástupce modelu F50 a předchůdce dnešního LaFerrari se jmenoval Enzo Ferrari, stejně jako otec značky.
Vznikl ve čtyřech stovkách kusů, z nichž jeden byl věnován již zmíněnému Michaelu Schumacherovi. Všechny poháněl vidlicový dvanáctiválec Tipo F140 B, který z objemu šesti litrů dával výkon 660 koní a 657 N.m. Spolupracoval s poloautomatickou převodovkou, schopnou změnit převodový stupeň za 150 milisekund.