Článek
Putin se však v novém voze objevil na veřejnosti již v květnu 2018, kdy byl počtvrté inaugurován ruským prezidentem. Objevil se v něm i na summitu v Helsinkách v červenci 2018, kdy si některá média povšimla, že Putinova nová limuzína je o více než metr delší než opancéřovaný cadillac tehdejšího amerického prezidenta Donalda Trumpa.
Putinova limuzína dosahuje podle ruské televize RT délky 6,62 metru, zatímco prezidentský cadillac přezdívaný The Beast 5,5 metru.
Srdcem vozu je osmiválcový motor vyvinutý ve spolupráci s Porsche o objemu 4,4 litru přeplňovaný dvěma turby kombinovaný s elektromotorem, který disponuje celkovým výkonem 598 koní. O přenos hnací síly na všechna čtyři kola se stará devítistupňový automat. Automobil má adaptabilní tempomat, stabilizaci podvozku nebo systém nouzového brzdění.
Vývoj nového automobilu z projektu Kortež (česky průvod, kolona) stál více než 12 miliard rublů (asi čtyři miliardy Kč). Projekt dostala na starost nová automobilka Aurus Motors, která nejprve vyráběla auta ručně v Moskvě, později postavila továrnu v Tatarstánu s cílem dodávat 5000 limuzín ročně.
V roce 2019 napsal list Vedomosti, že automobilový výzkumný ústav NAMI má v projektu podíl 63,5 procenta, 36 procent patří fondu ze Spojených arabských emirátů a zbývajícího půl procenta drží ruská automobilová firma Sollers.
Továrna ve městě Jelabuga v Tatarstánu je společným podnikem amerického Fordu a Sollers. Sériová výroba sedanu zde byla spuštěna v květnu 2021. Generální ředitel Aurusu Adil Širinov tehdy uvedl, že zhruba 70 procent vozů bude určeno na vývoz, na počátku především na Blízký východ a do Severní Afriky, v budoucnu také do Číny, Latinské Ameriky a Evropy. Továrna by měla vyrábět až 5000 vozů ročně v různých konfiguracích.