Článek
Licenci pro výrobu luxusní limuzíny, prvního vozu s logem Škoda, koupil plzeňský průmyslový koncern v roce 1924 – tedy ještě před fúzí s automobilkou Laurin & Klement – od původně španělské firmy Hispano-Suiza. Na jaře 1925 byla zahájena výroba vozu, v květnu 1926 byl dokončen první vůz.
Každý exemplář byl originál, šlo o kusovou výrobu. Celkem se do roku 1929 vyrobilo pouhých 100 kusů. Výhodou bylo, že si každý zákazník mohl vybavit a upravit vůz podle svých představ. Jistě není bez zajímavosti, že první automobil převzal 10. května 1926 československý prezident Tomáš Garrigue Masaryk.
Cena vozu byla na svou dobu velmi vysoká - začínala na 190 000 korunách. Kancelář prezidenta republiky za první exemplář zaplatila dokonce 280 000 korun. Pro srovnání: Škoda 422 v té době stála 38 000 korun. V závislosti na výbavě vážil jeden automobil Škoda-Hispano Suiza až 2 700 kilogramů. Nejvyšší rychlost činila 140 km/h.