Článek
Bezpečnostní pásy existovaly již dříve, ale nebyly tak účinné a také o ně nebyl zájem. Například již v roce 1903 vynalezl francouzský průmyslník Louis Renault pětibodový pás pro automobily.
Ve 40. letech pak automobilka Ford nabízela pásy, ale zákazníci o ně nestáli. I tříbodový pás vznikl před Bohlinem, patentovat si jej nechali v roce 1955 Američané Roger Griswold a Hugh DeHaven.
Další švédská automobilka Saab představila pás jako standardní vybavení již v roce 1958. Až Bohlin však pás vyvinul do moderní podoby.
Bohlin (1920–2002) vynalezl svůj pás jako zaměstnanec automobilky Volvo. Ta ho také jako první na světě začala sériově montovat do svých vozů. Systém se skládá z bederního a diagonálního pásu a má geometrii tvaru písmene V.
Pás výrazně snižuje nebezpečí vážného zranění nebo smrti v případě srážky, náhlého zastavení či havárie vozidla.
V Československu od roku 1967
V 60. letech pás začaly jednotlivé země zavádět do povinné výbavy vozidel a také stanovovat povinnost používat pásy.
V Československu se tak stalo od 1. ledna 1967, povinnost být připoután tehdy platila pouze pro přední sedadla a pro jízdu mimo obec. Rozsah povinností se později rozšiřoval a od roku 1990 je užití pásů povinné na kterémkoliv sedadle, mimo obec i v obci.