Článek
Renault 16 nebyl sice prvním vozem s výklopnou zádí, rozhodně má ale velkou zásluhu na rozšíření tohoto řešení, jež nabízí variabilní a také dobře přístupný interiér. Tímto modelem francouzská automobilka navíc opustila koncepci s motorem vzadu a poháněnou zadní nápravou.
Díky nezávislému zavěšení všech čtyř kol a odpružení torzními tyčemi poskytoval i vynikající jízdní pohodlí. Netradiční bylo uložení převodovky před motorem a nestejný rozvor na levé a pravé straně. Vpravo byl rozvor kratší, což bylo způsobeno příčným uložením zadních pérovacích torzních tyčí.

Renault 16 na veletrhu v Brně roku 1965
První modely měly motor o objemu 1,5 litru s výkonem 40 kW. Později „šestnáctky“ získaly i výkonnější motory, ve výbavě se objevily například automatická převodovka, pětistupňová převodovka, elektrické ovládání oken či otvírací část střechy.
Vůz, ověnčený titulem Automobil roku 1966, který se díky politickému uvolnění v 60. letech objevil i na československých silnicích, se vyráběl až do roku 1980, z továren vyjelo na 1,9 milionu kusů.
Portugalský prezident si v Praze prohlédl ikonický Havlův renault

Renault má systém pro rychlé hašení elektromobilů, zdarma ho nabízí i konkurenci
