Článek
Psal se 23. červenec 1903 a Ford Model A, první automobil Henryho Forda, se právě začal vyrábět. A hned přišel první zákazník - Dr. Ernest Pfennig, zubař, imigrant z Německa.
Kolik peněz za vůz zaplatil, není přesně známo. Víme, že cena Modelu A začínala na 750 dolarech, o 150 dolarů více než konkurenční Oldsmobile Curved Dash, a že dnešní ekvivalent této ceny je 20 418 dolarů, tedy necelých 451 tisíc korun.

První továrna automobilky Ford
Tím, že si dr. Pfennig vůz koupil, podle některých zdrojů zachránil automobilku od bankrotu. Údajně totiž měla firma na účtu v bance jen něco přes 200 dolarů, protože ohromně investovala do vývoje a rozjetí výroby Modelu A.
Vůz byl poháněn plochým dvouválcem, který byl umístěný uprostřed a z objemu 1,7 litru dával 8 koní. Byl vybaven planetovou převodovkou se dvěma dopřednými a jednou zpětnou rychlostí, vážil 562 kg a dosahoval maximální rychlosti 45 km/h. Bržděna byla pouze zadní kola, a to pásovými brzdami.
Protože byl Model A dražší než konkurenční oldsmobile, vyrobilo se jich výrazně méně - jen 1 750 kusů oproti více než 19 tisícům oldsmobilům. Automobilku Ford později proslavil až Model T.